Nový Myspace se otevírá všem
Myspace se chystá na velký comeback. Jeho nová podoba je nyní otevřená všem. Zbraní kdysi dominantní sociální sítě má být jasná profilace na hudbu a atraktivní design. Nový Myspace byl k dispozici v betaverzi již od září. Až nyní se ale nová generace kdysi slavného webu chystá oslovit širokou internetovou veřejnost. Pro registraci můžete využít existující Myspace účet, nebo účet z Facebooku či Twitteru. Už není přítomna ambice být relevantní obecnou sociální sítí, sdružovat by se na webu měli především fanoušci hudby. Tomu odpovídají i nová tvář Myspace, zpěvák Justin Timberlake.
Změn designu zaznamenala stránka v posledních letech mnoho, nikdy ale tak radikální. Vše bylo postaveno znovu od základů. Hlavní novinkou je horizontální uchopení webové stránky. Za dalšími informacemi nescrollujete dolů, ale pohybujete se do strany. Velký důraz je kladen na fotografie, jež se zjevují ve velkých „tématech“ i ve slušivých blocích. Inspirace Pinterestem se dá těžko popřít. Velice dobře vypadají i náhledy fotogalerií. Na fotkách založený je i přehled nejbližších koncertů oblíbených interpretů uživatele či záložka Trending.
V něčem připomíná vzhled koncept designu Facebooku od Freda Nerbyho. Otázkou je ovšem, jestli forma nepřebila obsah. Nemálo uživatelů si zatím stěžuje na schopnost orientace na webu. Osud bývalé jedničky sociálních sítí tak nemusí být zachráněn ani nejnovějším pokusem. Autor tohoto článku si to nicméně přeje minimálně z nostalgických důvodů. Z těch se dá ostatně fandit i znovu oživenému portálu Delicious, před několika lety jednomu z nejlepších rozcestníků ke kvalitnímu obsahu na internetu.
Zdroje: www.mashable.com, www.techcrunch.com, www.new.myspace.com