Nový nástroj loví ze socálních sítí fotografie, které nejlépe zafungují v reklamě na Facebooku
Firmy budou brzy moci vylepšit efektivitu své inzerce na sociálních sítích. Nástroj společnosti Olapic vybírá na Instagramu, Vine či YouTubu fotografie, které budou nejlépe fungovat ve Facebookových reklamách. Zajímavá technologie, která se jmenuje Prediktivní reklamy vytvořené uživateli (Predictive Consumer Generated Ads), vychází z analýzy miliónů fotografií a nabízí šikovnou formu retargetingu.
Lidé na internetu denně sdílí stovky miliónů fotografií. Proč toto moře materiálu nevyužít k marketingovým účelům? Nový produkt Olapicu dokáže vybrat z tohoto nezměrného zdroje obrázky, které pak značky využijí ke své propagaci. Vytipuje z fotek nejvhodnější kandidáty a osloví jejich autory o svolení k použití, ještě než dojde k vložení obrázků do reklamních kampaní.
Algoritmus, který softwarová firma vyvinula, totiž dokáže s vysokou přesností předpovídat účinnost použití fotografií v rámci reklamních kampaní. „Za poslední dva roky jsme nashromáždili přes čtyřicet miliónů obrázků a analyzovali, jak na ně lidé reagují,“ říká Pau Sabria, spoluzakladatel a CEO Olapicu. Více jak sto značek již používá tento software, aby zjistily, jak se o nich mluví na sociálních sítích.
Jediná firma však zatím používá nový produkt, který dokáže ulovit ty nejlepší uživatelské fotografie vhodné pro Facebookovou reklamu. Jde o obchod s nábytkem pod jménem West Elm. Firma má již s využíváním obsahu vytvořeným uživateli výbornou zkušenost. Na svých webových stránkách používá ze čtyřiceti procent fotografie, které pořídili uživatelé sociálních sítích.
Kampaň #MyWestElm měla za cíl nashromáždit co nejvíce takovýchto fotografií a propojit je následně s nabízenými produkty. Stránka s 18 000 obrázky dosahuje dvou miliónů shlédnutí za měsíc. Využití fotografií pro reklamní účely na Facebooku je tedy jen dalším logickým krokem strategie jejich obsahového marketingu.
Fotografie pořízené zákazníky a běžnými uživateli internetu jsou v online reklamě používány v poslední době čím dál častěji. Najdou se ale také odvážlivci, kteří je použijí v offline prostředí. Přečtěte si, jak Apple plánuje umístit fotografie uživatelů iPhonu 6 na billboardy.
Zdroj: Adweek, Olapic, FirstPost