Odstranil příspěvek člověk, nebo AI? Vylepšení od Meta může snížit frustraci těch, kterým na Facebooku zmizel obsah
Společnost Meta rozšiřuje testování nových upozornění, která poskytnou uživatelům informace o tom, proč byl jejich příspěvek na Facebooku i na Instagramu odstraněn a zda byl zkontrolovaný člověkem, nebo automatickým systémem. To by mohlo pomoci snížit negativní reakce uživatelů na odstraňování obsahu. Tato upozornění se začala testovat v loňském roce na doporučení dozorčí rady.
Podnětem k jejímu jednání přitom bylo automatické odstranění příspěvku se snímky, které byly použity v kampani na podporu povědomí o rakovině prsu. Přitom pravidla společnosti uvádějí, že sdílení fotografií mastektomií je povoleno.
„V říjnu 2020 byl na Instagramu v Brazílii zveřejněný příspěvek, který měl zvýšit povědomí o příznacích rakoviny prsu. Obrázek byl růžový v souladu s mezinárodní kampaní Růžový říjen, která je v Brazílii populární. Osm fotografií v rámci jednoho příspěvku zobrazovalo příznaky rakoviny prsu s odpovídajícími popisy. Pět z fotografií obsahovalo viditelné a odkryté ženské bradavky. Zbývající tři fotografie obsahovaly ženská prsa, jejichž bradavky byly buď mimo záběr nebo zakryté rukou. Uživatelka nesdílela k příspěvku žádný další komentář."
Rada doporučila, aby společnost lépe formulovala pravidla, která by v takových případech zajistila větší transparentnost. Meta s návrhem souhlasila a zároveň aktualizovala své systémy tak, aby zajistila, že v budoucnu takový obsah nebude odstraňován.
Inzerenti, kteří přišli o své účty
Toto však není jediný případ, kdy byly z nepochopitelných důvodů odstraněny příspěvky nebo dokonce zablokovány účty. V roce 2021 přišel o své účty CEO kanadského webu Shared Jordan Nabigon, který měl na všech svých stránkách v součtu 21 milionů fanoušků. Ani Česku se ale bany reklamních účtů nevyhýbají. Podobný problém řešila i společnost Scio, zabývající se vzděláváním. Ta nad Facebookem ale zvítězila.
„V předvánočním období jsme přes dva měsíce všemi možnými i nemožnými způsoby bojovali za odblokování neodůvodněného pozastavení reklamního účtu," přibližuje pro Marketing Journal marketingový manažer Scio, Bohuslav Bohuněk, a dodává. „Na konci tohoto byznysově klíčového období přišla vítězoslavná a tradičně anonymní zpráva: