Off-line reklama pro on-line služby

17. 12. 2008 | Brož František

Provozovatel dvou největších českých job boardů jobs.cz a prace.cz utratí každý rok za off-line reklamu desítky milionů korun. Proč je klasická reklama důležitá i pro internetový business?
Brand manažerka značek jobs.cz a práce.cz Lucie Šarešová ví, že dobrá reklama nepracuje s informacemi, nýbrž s emocemi.

Cílem rozsáhlé podzimní reklamní kampaně na www.prace.cz není podle vás ani tolik získávání nových uživatelů, jako spíš posun ve vnímání značky... Posun kam?
Je pravda, že nám nešlo primárně o to oslovit lidi, kteří nás neznají. Takových je relativně málo. Prace.cz je nejnavštěvovanější službou pro hledání práce a devět z deseti uživatelů internetu ji zná.
Samozřejmě že ale existuje skupina lidí, kteří o této službě ještě nevědí anebo ji nepoužívají. Tuto skupinu měla naše reklamní kampaň, v níž jsme se snažili o dobré regionální zacílení, informovat. Ale hlavní funkcí letošní kampaně nebylo ani tak sdělení, jako spíš motivace. Chtěli jsme, aby lidi dostali do hledání práce chuť a aby jim připadalo lákavé jít na www.prace.cz. Proto jsme zvolili televizní spot, který režíroval skvělý fotograf Goran Tačevski. A podle odezvy se zdá, že vizuálně vybroušené černobílé záběry opuštěných pracovišť, odkud lidé odešli za lepším, podbarvené výrazným hudebním motivem se hodně lidem vryly do paměti a chytly je za srdce. Je v nich určitá poezie a myslím že i jemný apel: každý si může najít lepší práci a být spokojený. Není třeba smutnit, je třeba se poohlédnout...

Na www.prace.cz souběžně probíhá i soutěž Vyhrajte plat ředitele. Ta je bezpochyby též motivační.
Principem spotřebitelských soutěží je podpořit nákup nějakého produktu výměnou za příslib výhry. Na naší soutěži se mi líbí, že lidé při ní nic nenakupují. Radíme jim, jak si inteligentně najít práci, kam uložit svůj životopis, aby si ho zaměstnavatelé opravdu prohlédli – a ještě při tom mohou vyhrát pěknou finanční částku. Nemusejí odpovídat na žádné otázky ani sbírat žádné body. Osobně si myslím, že soutěž u lidí dobře zabodovala. V databázi www.prace.cz denně přibývají stovky registrací a nových životopisů.

Jaké to je pracovat s produktem, který má podobu internetové stránky? V čem jsou podle vás specifika z hlediska příjemce reklamy?
Dobrá práce je určitě jedna z několika věcí, na kterých stojí lidské štěstí. Není však úplně jednoduché umět tento dobrý pocit přenést v reklamě i na službu, která vám k pracovnímu štěstí dopomůže, atraktivně ji představit. Je to přece jen, zjednodušeně řečeno, webová stránka, žádný parfém v blýskavém obalu. Je třeba pracovat s asociacemi, které tolik neatakují smysly. O to je to ale zajímavější.
 

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?