Organický dosah příspěvků médií se stále propadá. Meziročně již klesl o více než polovinu
Pád organického dosahu příspěvků vydavatelů, který už na začátku června dosáhl na 42 %, stále pokračuje. Uběhly další 2 měsíce a agentura SocialFlow přišla s další zprávou, která zástupcům médií udělá vrásky na čele. Organický dosah oproti minulému rok již klesl více než o polovinu.
Toto tvrzení vyšlo z analýzy zhruba 300 mediálních společností, které používají nástroj SocilaFlow ke správě vlastních Facebookých stránek. Mezi nejznámější zástupce se řadí např. The New York Times či The Wall Street Journal. Už v červnu to vypadalo bledě, ale výsledky ukazují, že může být i hůř. Pokles se zdramatizoval ve chvíli, kdy došlo k dalšízměně algoritmu newsfeedu na konci června.
A není se čemu divit. Facebook systematicky osekává organický dosah příspěvků už léta. Nejdelší dobu to zaznamenávají značky, které musí ke zvýšení dosahu sahat stále hlouběji do kapsy. Nově k nim přibyli také média a důvod je v podstatě velmi prostý. Uživatelé i stránky vytváří velké množství obsahu, který se chce dostat lidem do news feedu. Algoritmus tak musí být stále přísnější, aby vybíral obsah, který neodradí uživatele od příští návštěvy Facebooku. „Uživatelská pozornost není nekonečná a s rostoucím množstvím obsahu je logické, že každý jednotlivý post bude mít v průměru nižší dosah,“ řekl CEO SocialFlow Jim Anderson.
Potenciálním padákem při střemhlavém pádu se mohou stát videa. Poslední dobou je víc než jasné, že právě ony jsou protežovaným obsahem a nejinak tomu je v mediálních příspěvcích. Někteří vydavatelé dokonce žádný pokles v organickém dosahu nezaznamenali. Jednoduše proto, že byli připraveni a svůj obsah včas upravili podle vývoje algoritmu news feedu.
Zdroj: MarketingLand