Pinterest je zlatý důl pro časopisy
Že je Pinterest důležitou sociální sítí, dokazuje v poslední době mimo jiné i tím, že se stává předmětem porad velkých vydavatelských domů. Společnost Hearst vydávající tituly jako Cosmopolitan, Harper’s Bazaar, Esquire nebo ELLE svolala schůzi vedoucích lidí v oblasti digitální propagace a probírala s nimi strategie na využití Pinterestu.
Virtuální nástěnka Pinterest existuje už asi od roku 2010, ale markantní výsledky pro časopisy (obzvlášť ty ženské) zaznamenává hlavně v poslední době. Uživatelé Pinterestu jsou z větší části ženy ve věku 25 - 44 let, tedy velmi významná skupina, kterou se obchodníci snaží oslovit. Pinterest je také pro některé časopisy zdrojem největšího množství lidí přicházejících na jejich webové stránky (trafficu). Porazil tak i největší sociální síť.
Jedním z příkladů, který hovoří za vše, je ženský měsíčník Real Simple. Ten má na Facebooku přes 200 000 fanoušků, ale i přesto, že na Pinterestu má “jen” 60 000 followerů, nejvíce trafficu mu nese právě online nástěnka. Pinterest je nyní jednou z nejrychleji rostoucích sociálních sítí, 10 milionů návštěv měsíčně dosáhl rychleji než Facebook nebo Twitter a v Americe se řadí mezi 30 nejnavštěvovanějších stránek.
U nás se tato platforma teprve rozkoukává, české časopisy její kouzlo ještě neobjevily. Ale ani některé americké modní časopisy na Pinterest nepospíchaly - ELLE si virtuální nástěnku pořídila teprve minulý měsíc a snaží se přijít na to, jak nejlépe uživatele (nebo spíš uživatelky) oslovit. Už po tak krátké době ale sledují nárůst trafficu i větší zapojení uživatelů.
Úspěšnými vzory, které by ELLE mohla následovat, jsou například nástěnky modly všech amerických hospodyněk, Marthy Stewartové. Ta pokrývá nejpopulárnější kategorie, jako je Domov, Umění a Řemeslo, Móda a Jídlo.
Zdroj: www.adage.com