Pinterest představuje své Search Ads
Pinterest je na trhu již 7 let a nyní poprvé spustil možnost zakoupení reklamy ve svém vyhledávání a nabízí tak nový způsob propojení uživatelů s inzerenty. Využívá tak metodu, která se velice osvědčila Googlu.
„Věříme, že jsme v bodě, kdy rozumíme, jak lidé využívají tuto platformu a používají ji k plánování svých životů“, říká Michael Akkerman, vedoucí partnerského marketingového programu Pinterestu.
Na Pinterestu lidé zadají více než 2 miliardy vyhledávacích dotazů měsíčně s tím, že 97 % z nich se nezaměřuje na konkrétní značky. Proto zde vzniká široký prostor pro inzerenty, kterým Pinterest nabízí klíčovou možnost pro vyhledávání vizuálů.
Tato nová funkce je umožněna přes partnera Pinterestu, společnost Kenshoo, a skrze ni bude možné cílit na tři KPI: imprese, kliknutí na "save it" a engagement.
Uživatelé si na Pinterestu vyhledávají informace průměrně tři měsíce před samotným nákupem. Inzerenti je tak budou moci oslovit v době, kdy jsou jejich potenciální zákazníci stále v rozhodovací fázi.
„Díky funkci Search Ads mohou naši klienti poskytovat vizuálně zajímavé kampaně, zatímco jejich potenciální zákazníci hledají relevantní produkt. Jsme nadšeni, že můžeme spolupracovat s Pinteresem a poskytnout marketérům nové možnosti, jak oslovit svého zákazníka a to ještě v počáteční době nákupního procesu,“ říká Will Martin-Gill, vedoucí strategického a vývojářského střediska společnosti Kenshoo.
Podívejte se, proč Search Ads na Pinterstu mají předpoklady být skutečně efektivní:
Kampaně zaměřené na klíčová slova
Klíčová slova mohou být na Pinterestu sdružována podle témat a skupin a inzerenti tak mohou optimalizovat jednotlivé příhozy na úrovni těchto slov.
Pinterest se od ostatních platform odlišuje hlavně reklamou ve vizuálních pinech. „Vizuální podstata Pinterestu umožňuje svým uživatelům prozkoumat produkty a služby skutečně na osobní úrovni,“ říká Akkerman.
Nákupní kampaně
Tyto nové kampaně vychází z feedu a mají přidat více měřítek do reklam na Pinterestu. Reklamní příspěvky jsou vytaženy přímo z feedu inzerenta a mohou být dynamicky aktualizovány. Inzerenti tak mohou vzít existující feed svého produktu a využít ho k reklamě bez zbytečných dalších úprav.
Search Ads od Pinterestu mohou prozatím využívat a testovat značky Barilla, eBay, Garnier a Target, ale v následujících měsících by měla být zpřístupněna i dalším firmám.
Kam dál
Jednotlivé platformy se neustále snaží poskytovat inzerentům co nejpřesnější data o svých uživatelích. Nedávno YouTube zavedl možnost využívat k cílení i data uživatelů z vyhledávání na Googlu. Funguje to tak, že prodejce například zacílí reklamou v rámci klasické sítě AdWords člověka, který vyhledával zimní bundu. Když se pak bude dívat na videa na YouTube, může se mu nově v pre-rollu připomenout.
Zdroj: Adexchanger, Marketingland, Pinterest, Wall Street Journal