WebTop100 podcast: s Dominikem Píchalem, zakladatelem a CEO Grizly.cz
„Na první objednávku jsem reálně čekal půl roku,” prozradil Dominik Píchal. Nyní má za sebou Grizly.cz rok s obratem přes půl miliardy korun. Poznejte cestu za podnikatelským úspěchem u e-shopu specializujícího se na prodej ořechů a zdravých potravin.
V České republice existuje vícero zajímavých e-shopů založených mladými podnikavými lidmi s jasnou vizí a touhou budovat firmu od píky. Grizly.cz v čele s Dominikem Píchalem je jedním z typických zástupců této e-commerce vlny. E-shop se od svého založení v roce 2016 stal lovebrandem na poli prodeje oříšků, produktů na bázi oříšků a vlastně všeobecně zdravého životního stylu.
O tom, že sázka na tento segment vyšla, svědčí mimo jiné i to, že e-shop v uplynulém roce poprvé překonal obratovou hranici půl miliardy korun, a i přes tržní překážky tak dokázal naplnit své ekonomické cíle.
„Na první objednávku jsem reálně čekal půl roku,” říká Dominik Píchal na začátku rozhovoru a dodává že moment obdržení první objednávky byl hezkým prvním milníkem jeho podnikatelského života. Ve velmi krátké době poté přišla výrazná úprava koncepce celého e-shopu a za druhý a klíčový milník v historii firmy můžeme považovat počátek prodeje ořechů pod vlastní značkou v nečekaně velkých baleních. Na tomto konceptu Grizly.cz stojí a generuje úspěch dodnes. I vy se v podcastu ostatně můžete těšit na detailní popis celého logistického procesu od nákupu zboží přes jeho zpracování až po doručení v rámci jednotlivých trhů tak, jak to má firma Dominika Píchala nastaveno dnes.
Samostatná kapitola v rozhovoru patří marketingu a budování značky. Dominik Píchal poodhaluje význam kreativy, věrnostních programů nebo třeba influencerských spoluprací, se kterými slaví mimořádné úspěchy. Zazní také to, jak v Grizly.cz přistupují k marketingovým investicím a co Dominik Píchal očekává od spolupracujících agentur.
V podcastu se můžete těšit mimo jiné na tyto okruhy témat:
-
- okolnosti vzniku e-shopu a první kroky na scéně
- specifika vlastní výroby a spolupráce s dodavateli
- budování vlastní značky
- přístup k logistice
- přichod investora a expanze do zahraničí
- přístup ke skladbě sortimentu
- digitální marketing a přístup ke komunikaci
Rozhovor najdete také na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.
Tip redakce
Do předchozího dílu WebTop100 podcastu zavítal CEO e-shopu se spodním prádlem Trenýrkárna.cz, Ruslan Skopal. Ruslan Skopal se svým společníkem Adamem Rožánkem sbírali první podnikatelské zkušenosti jako přeprodejci asijského zboží především prostřednictvím online tržišť. V roce 2012 se rozhodli odkoupit e-shop Trenýrkárna.cz od tehdejšího vlastníka a tou dobou je také datován počátek raketového růstu jejich byznysu.
V podcastu mimo jiné řešíme tato témata:
-
- podnikatelské začátky
- značka Trenýrkárna a její rozvoj
- privátní výroba
- přístup k (nejen) digitálnímu marketingu a jeho proměny v čase
- vyrovnávání se s ekonomickým ochlazením
- investor a s ním spojený rozmach do zahraničí
- specifika práce pro Trenýrkárnu a vývoj Ruslanovy role
Užijte si příjemný poslech inspirativního a velmi otevřeného rozhovoru.
Rozhovor najdete také na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.