WebTop100 podcast: s Kateřinou Hrubešovou z AKA
V dalším díle WebTop100 podcastu jsme se po čase věnovali světu mediálních, reklamních, digitálních a všelijakých dalších agentur a reklamnímu světu obecně. S takovýmto tématem v zádech je těžké představit si lepšího hosta než Kateřinu Hrubešovou
Kateřina je původní profesí novinářka, dlouhá léta vedla SPIR, krátce také Nadační fond nezávislé žurnalistiky a na začátku letošního byla zvolena výkonnou ředitelku Asociace komunikačních agentur (AKA).
Vzhledem k profesnímu backgroundu Kateřiny Hrubešové jsme nemohli začátku podcastu vynechat téma vztahu reklamy a médií. Dozvíte se, jestli extistuje nějaký moment zlomu, kdy kvalitativní, či kvantitativní míra reklamy negativně ovlivňuje vztah k danému médiu. Zároveň jsme probrali i problematiku sílících regulačních mechanismů v rámci digitálního prostoru.
Jedním z klíčových témat je samozřejmě i poměrně čerstvé působení Kateřiny v klíčové roli AKA. Probrali jsme roli asociace a klíčové výzvy, které před ní momentálně stojí. Od faktické konsolidace agenturních kompetencí od printu po digitál přes momentálně velmi silné téma využití umělé inteligence po otázku postupné změny kultury tendrování v České republice.
Iniciativa ferovytendr.cz je ostatně už nějaký ten pátek jednou z nejviditelnějších aktivit AKA, která v edukaci zákazníků i agentur na téma výběrových řízení hodlá nadále pokračovat a pomyslný apel do trhu ještě zesílit.
V rozhovoru jsme se věnovali těmto tématům:
- Vztah Kateřiny Hrubešové k digitálnímu světu
- Regulace digitálního prostoru
- Vztah médií a reklamy
- Role v AKA a výzvy, před kterými asociace stojí
- Stav českého digitálu a jeho další směřování
- Interní týmy vs. agentury
- Kultura tendrů v ČR
- Umělá inteligence a její vliv na agenturní práci
Přejeme vám příjemný poslech.
Rozhovor najdete také na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.