WebTop100 podcast s Markétou Kuderou: o Živině — příběh růstu značky s duší a chutí

8. 11. 2024 | Michal Mládek

V našem nejnovějším podcastovém rozhovoru jsme měli čest přivítat Markétu Kuderu, spoluzakladatelku značky Živina, který přinesla na český trh originální fermentované produkty a od té doby neustále rozšiřuje své produktové portfolio. Markéta spolu se svým manželem Martinem položila základy značky v roce 2021 během covidové uzávěry v domě rodičů na Moravě. Tehdy se rozhodli nabídnout zákazníkům autentické produkty s důrazem na kvalitu zpracování, chuť a zdraví. Během rozhovoru jsme se podrobněji zaměřili na jejich začátky, poslaní, klíčové milníky i výzvy.

Počáteční fáze nebyla snadná, ale s jasným cílem a pevnou vizí se jejich značka rychle dostala do povědomí – nejen díky kvalitním produktům, ale i promyšlené komunikaci s veřejností. Jedním z prvních marketingových počinů, kterým si Živina získala nové fanoušky, bylo například rozdání tisíců skleniček vlastnoručně vyrobeného kimchi

Pro Markétu je značka mnohem více než jen logo nebo produkt – vnímá ji jako něco, s čím lidé žijí a dokážou se s tím identifikovat. V rámci rozhovoru jsme se bavili o tom, jak důležité je vybudovat a udržovat značku s konzistentním poselstvím. Pro Živinu je autenticita klíčová – ať už se to týká komunikace na sociálních sítích, obalového designu nebo způsobu, jakým jednají se zákazníky. 

Jedním z faktorů, který pomohl značce Živina k růstu, bylo navázání partnerství s osobnostmi české gastro scény. Díky těmto vazbám obohatili svou značku o zpětnou vazbu od špičkových kuchařů, což vedlo nejen ve zvýšení povědomí o značce, ale i v rozšíření sortimentu produktů, které rezonují s potřebami a preferencemi zákazníků.

Podívali jsme se i na plány do budoucna – od rozšiřování výroby výrobě po uvedení zajímavého digitálního produktu. Živina zůstává věrná svému poslání a nadále se chce zaměřovat na produkty, které budou nejen chutné, ale i zdravé, a které se budou vyrábět s respektem k přírodě.

V rozhovoru projdeme tato témata:

  • okolnosti vzniku značky, eshopu, motivace a první kroky na scéně;

  • gastro scéna a partnerství s jejími osobnostmi;

  • jak je důležité míti značku;

  • vlastní online prodej vs. partnerství vs. retail;

  • tisíce rozdaných skleniček kimchi;

  • jak na rozšiřování sortimentu a společně s ním „fabriky";

  • autenticita, autenticita, autenticita!;

  • rozvoj značky a její blízká budoucnost.

 

Pusťte si celý rozhovor a inspirujte se příběhem Markéty a Martina, kteří ze své vize vytvořili úspěšnou značku se srdcem i duší.

Rozhovor najdete také na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Apple Podcasts a další podcastové platformy.

Štítky dokumentu: E-Commerce Podcast

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: