Poník ve svetru láká do Skotska
Lákat turisty do země je nelehký úkol. Cest je spousta, stejně jako způsobů, jak zabřednout do nudy a klišé. Lákat na památky, jídlo a pěkné výhledy totiž může téměř každá země. Je potřeba najít něco, co zemi od zbytku světa opravdu odliší.
Skotsko se nudné propagaci své země vyhnulo velmi netradičním způsobem. Skotští marketéři navlékli dva poníky do pletených svetrů.
Jediné, co zůstalo z typického zobrazení země zachováno, je krásná scenérie. Poníci ambasadoři v barevných svetrech mají představovat spojení přírody, tradičních dovedností a materiálů.
Země zkoušejí na svoji propagaci různé taktiky. Některé využívají sociálních sítí, jiné crowdfundingu nebo filmových hitů. Například Nový Zéland využil popularity hobitů. Na výlet do Středozemě se toužila vydat spousta lidí. Ale Pán Prstenů není jediný film, který zvládnul přilákat do nějaké země více turistů.
Podobnou službu udělal i film Pláž s Leonardem DiCapriem Thajsku nebo zpívající Meryl Streep ve snímku Mamma Mia! pro Řecko, konkrétně pro ostrov Skopelos.
Ale ani písničky skupiny ABBA nezastavily hospodářský propad Řecka, který si vyžádal i jistá omezení v propagaci turismu. Řekové tak museli přijít na nové způsoby, jak se zahraničním turistům připomenout. Za pomoci crowdfundingové platformy LoudSauce vybrali 20 000 dolarů a z fotografií přispěvovatelů a fanoušků byl sestaven billboard, který se objevil na Times Square.
Když se nějaký nápad na propagaci osvědčí, ostatní příklad následují. Když Švédsko svěřilo správu svého oficiálního účtu na Twitteru do rukou občanů, byl to risk. Ale podle mediální odezvy se vyplatil. Další dvacet zemí pak vsadilo na stejnou taktiku a nechává obyvatele promlouvat jménem země.
Možná se brzy dočkáme i jiného zvířecího ambasadora.
Zdroje: www.mashable.com