Pose - sociální síť pro módní pozéry

30. 7. 2013 | Bednářová Daniela
Co to máš na sobě a kde to můžu koupit? Instagram pro fashionisty odpovídá na tyto základní otázky a už nasbíral 2 miliony uživatelů.

Sociální síť pro módní pozéry - to je Pose. Za dva a půl roku své existence už stačila tato platforma nasbírat úctyhodnou uživatelskou základnu. Ta už přesahuje dva miliony a roste pořád dál. Pose začala jako aplikace pro iPhone a postupně se prosazuje i na jiných operačních systémech a přístrojích.

Už od začátku zde byl poměrně zřetelný obchodní zájem. Lidé milující módu sem nahrávají svoje outfity a nezapomínají označovat, jakou značku na sebe právě navlékli. Je to v podstatě velmi úzce zaměřená variace na Pinterest nebo Instagram. Stejně jako tyto sociální sítě umožňuje i Pose sdílení na Facebook a Twitter.

Pro milovníky módy má Pose oproti jiným sociálním sítím několik výhod. Oblečení a outfity není třeba vyhledávat v záplavě jiného obsahu, protože uživatelé této sítě se orientují především na módu, ale okrajově také na kosmetiku. Řada modelů je také označena podle značek a obsahuje i odkazy na to, kde se dá zboží koupit. Oblíbené outfity se dají i ukládat do speciální záložky, což je velmi užitečný prvek.

Už od samého začátku tvůrci aplikace podporovali uživatele v tom, aby jednotlivé kousky označovali a přidávali k nim údaje o ceně. Od září letošního roku přibyly i odkazy na e-shopy, kde se dá označené zboží pořídit. Pokud přes aplikaci nějaký follower označenou položku koupí, dostane ten, kdo ji vystavil a označil, malý finanční obnos za zprostředkování. Část jde i pro Pose.

Nyní se platforma rozhodla vydělávat ještě o něco lépe a zavedla mezi příspěvky reklamu. Ta má nativní podobu. Vypadá tedy stejně jako běžné příspěvky, jen se jedná o sponzorovaný obsah. Uživatelé mohou dokonce s reklamními příspěvky zacházet stejně jako s ostatním obsahem, mohou příspěvky označit tlačítky “love” nebo “save”.

Pose nechce být další platformou pro tradiční reklamu. Odmítá klasické bannery a nativní reklama je podle nich tou správnou cestou. Další rozvoj plánují v možnosti cílení, kde by firmy mohly oslovit uživatele, kteří si uložili na svůj profil například zboží od konkurenta. Zajímavý je také jejich přístup k vlastní propagaci. Neinvestují do svého zviditelnění tradičními prostředky, ale dávají přednost získávání bloggerů. Ti totiž s sebou k platformě přivádí i svoje fanoušky a followery.

Zdroje: www.mashable.com, www.pose.com

 

 

Štítky dokumentu: E-Commerce Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: