Postavte si s Mercedesem auto na Instagramu
Sociální sítě nám přinášejí spoustu výhod. Snadněji se domluvíme, jsme ve spojení přáteli a někdo si díky nim získá spoustu fanoušků. A nebo si vytvoří svůj vlastní Mercedes.
U příležitosti propagace nového modelu SUV se rozhodl Mercedes-Benz vyzkoušet trochu kreativnější přístup. Na místo klasického online nástroje pro výběr jednotlivého vybavení auta, které jsou na webech automobilek často k vidění, totiž vznikl personalizační nástroj na Instagramu. Tam, kde jejich potenciální budoucí zákazníci tráví spoustu času, ale zároveň určitě nečekají, že si tam budou moci vybrat auto.
Na speciálním účtu @gla_build_your_own mohli uživatelé po otevření v aplikaci postupně procházet jednotlivými kroky výběru nejrůznějších komponentů auta podle své vůle. Potom, co si navolili kola, barvy a jestli chtějí střešní okno nebo ne,se dostali až na finální vizualizace jejich auta. Tu rovnou mohli sdílet mezi své přátele a známé.
Nutno však dodat, že se nejedná o žádnou speciální funkci, kterou by měl Mercedes-Benz k dispozici. Automobilka, ve spolupráci s agenturou Razorfish, vytvořila sérii účtů a pomocí funkce označení je na sebe postupně navázala. Ačkoliv vymyslet takový systém, aby byla cesta uživatele co nejhladší, muselo zabrat asi hodně času a energie, rozhodně to stálo za to. Podle marketingového ředitele Mercedes-Benz, Erica Jillarda, by Instagram mohl být v budoucnosti hlavním kanálem pro propagaci nových automobilů. Instagram je totiž podle něj skvělým místem pro vyprávění vizuálních příběhů a zároveň se na něm dají dobře zacílit lidé, kteří mají rádi styl a design.
Podobně zajímavým využitím Instagramu se může pyšnit také slavný řetězec obchodů IKEA, kterému se povedlo proměnit klasický účet na první katalog na Instagramu. Více v článku IKEA si vytvořila na Instagramu vlastní microsite.
Zdroj:Fast CoCreate