Pozor! Facebook změní v půlce srpna zobrazení reklam v mobilním feedu
Reklamám na telefonech lidé věnují ve srovnání s jinými formáty vysokou pozornost. Prostě proto, že překývají podstatnou část obrazovky a téměř vždy zakryjí displej zleva doprava. Se změnami, které Facebook plánuje, budou jeho mobiní formáty ve feedu na výšku nižší.
Od 19. srpna bude u reklamních příspěvků v mobilním prostředí platit:
Méně řádků primárního textu: Viditelné budou nově jen 3 řádky, pro zobrazení více textu si budou muset lidé aktivně kliknout na „Zobrazit více“/„See more“.
Maximální poměr stran fotografií a videí se změní na vertikální 4:5, média co, budou tento poměr přesahovat Facebook v náhledu ořeže.
O co touto změnou přicházíte, je vidět na fotografii níže.
Především zkrácení okamžité viditelnosti ze 7 řádků textu na 3 bude výzvou. Dle Facebooku souvisí tyto změny s redesignem mobilní aplikace platformy a mají pomoci k tomu, aby byly reklamy efektivnější. Uvidíme. Jistá je pravdivost dalšího tvrzení, že nový formát napomůže využití těch samých kreavit zároveň ve feedu na Facebooku a na Instagramu. Připomínáme, že změna nastane 19. srpna. Především copywriteři tak mají na cvičení stručnosti v písemném vyjádření už jen zhruba 3 týdny.