Víte, co nemáte dělat jako social media manažer výrobce telefonů? Nechat u svých příspěvků dodatek identifikující, že byl napsán na zařízení od konkurence. Přesně to se stalo neznámému nešťastníkovi spravujícími Twitter BlackBerry.
Víte, co nemáte dělat jako social media manažer výrobce telefonů? Nechat u svých příspěvků dodatek identifikující, že byl napsán na zařízení od konkurence. Přesně to se stalo neznámému nešťastníkovi spravujícími Twitter BlackBerry.
Minulý týden přidal tento tweet, pod kterým přímo zářilo „Twitter for iPhone".
Ne, že by bylo tak neobvyklé, že najatí PR a social media profesionálové pro svého klienta nedýchají takovým způsobem, že by používali jen jeho produkty. Mělo by to tak ale rozhodně vypadat. V sociálních médiích totiž oslovují primárně fanoušky, kteří to tak mají. A posílat zprávy o tom, že BlackBerry je nejlepší z iPhonu zkrátka zavání falší.
Neříkáme, že se toto nepodařilo jiným značkám. U BlackBerry se podobného faux pas dopustila i zpěvačka Alica Keys. Ta byla na začátku loňského roku představena jako „global creative director" značky a uvedla se skutečně stylově, totiž právě tweetem z iPhonu. Její angažmá tedy začalo neslavně, stejně jako značka nic kreativního nepředvedla a ve své pozici do 30. ledna tohoto měsíce končí.
Aktuální PR fail je v něčem symbolický. Značka, jejíž telefony miluje americký prezident Barack Obama, má problém v tom, že mnoho dalších lidí již ke kdysi symbolu manažerského telefonu podobné city nechová. Minimálně tedy z makro pohledu trhu daného segmentu. BlackBerry je v posledních letech v konstantní ztrátě a společnosti zatím nepomáhá ani návrat k designu svých klasických modelů s hranatějším displejem BlackBerry Classic. Pokud budou její zástupci veřejně používat iPhone, bude to jen další hřebíček do rakve společnosti.
Zdroj: Mashable, Financialpost