Pračky, žehličky i sušičky náleží ženskému rodu a muži si je jen půjčují, upozorňuje na nešvar IKEA
„Nepomáhej jí s žehlením.
Protože když se zeptáš ‚můžu ti pomoci?‘,
říkáš tím, že je to ženská práce.“
Je těžké žít v moderním heterosexuálním vztahu bez nánosu historických stereotypů. Ve své nové kampani k příležitosti Mezinárodního dne žen společnost IKEA zase jednou odhrnula zakoupené záclony a nahlédla do nerovných domácností.
Po listopadové intenzivní kampani bojující proti domácímu násilí páchanému na ženách se IKEA znovu zastává něžného pohlaví. Tentokrát její italská pobočka oslovila na svém Instagramu tvůrce významného italského slovníku Treccani.
Svým otevřeným dopisem a několika printy jim vzkázala, že v kontextu domácích prací partnerova ochotná věta: „Můžu ti pomoci?“ v překladu do mezilidského jazyka znamená: „je to primárně tvoje práce.“