Přesná shoda v Google Ads se rozšiřuje o stejné významy
Nejnovější aktualizace v rámci Google Ads umožní, že přesná shoda bude významově odpovídat požadovanému dotazu. Podmínka „přesná shoda” v Google Ads znamenala z počátku jediné, klíčové slovo muselo přesně odpovídat dotazu, který uživatel vyhledával.
Následně se přidružily blízké varianty a samotná definice se v posledních letech neustále měnila. V roce 2014 došlo k zahrnutí množných čísel a překlepů, v roce 2017 se připojilo různé pořadí slov a nyní přichází další fáze.
Google minulý týden oznámil další změnu toho, co je považováno za blízké varianty klíčového slova s přesnou shodou. Nyní bude tato skupina zahrnovat i varianty, které mají stejný význam jako klíčové slovo, včetně implicitních slov a parafrází . Přesná shoda tak již nebude jediným spouštěčem pro zobrazování reklam.
Podle Googlu bude rozhodující, aby význam a vyhledávací dotaz odpovídaly danému klíčovému slovu.
Jako příklad může sloužit klíčové slovo [yosemite camping] ( kempování v Yosemitském národním parku). S touto změnou bude nyní [yosemite camping] odpovídat dotazům jako „yosemite campground" (yosemitské kempy) a „campsites in yosemite" ( kempy v Yosemitském národním parku).
Pokud algoritmus Googlu vyhodnotí, že záměr dotazu se liší od klíčového slova, nespojí je.
V takovém případě by [yosemite camping] neodpovídal dotazům, jako je „yosemite hotel" (yosemitský hotel) nebo „motels in yosemite" ( motely v Yosemitském národním parku). Protože záměr člověka, který hledá hotely a podobné ubytování, se liší od záměru někoho, kdo hledá místa na kempování.
Proč došlo ke změně?
Za touto změnou stojí řada faktorů. Jednak se jedná o pokračování nastaveného kontinua posledních několika let. Navíc, interní údaje společnosti Google ukazují, že asi 15 % denních vyhledávání je zcela nových. Rozšiřování klíčových slov s přesnou shodou umožní inzerentům častěji ukazovat své reklamy na tyto druhy dotazů, aniž by museli vytvářet vyčerpávající seznamy klíčových a vylučujících slov.
Prvotní výsledky jsou slibné
Podle Googlu prvotní testy ukázaly, že inzerenti, kteří používali především klíčová slova s přesnou shodou, zaznamenali průměrně o 3 % více kliknutí a konverzí. Většina z tohoto podílu vycházela z dotazů, které inzerenti dosud ve své kampani nevyužívali.
V průběhu října bude zmíněná aktualizace spuštěna pro anglická klíčová slova a v průběhu následujících měsíců bude rozšířena i pro další jazyky.
Zdroje: Search Engine Land, Google