Přichází nová generace LinkedIn firemních stránek
Profesní sociální síť LinkedIn má v současné době po celém světě více než 590 milionů registrovaných uživatelů. Není proto divu, že firmy kladou na sebeprezentaci na této sociální síti čím dál větší důraz. Svou stránku už zde má celosvětově více než 30 milionů firem. Stránky a uživatelé dohromady vygenerují přes 2 miliony příspěvků denně. A to už je pořádná dávka informací. Navzdory tomu všemu ale byly dosud firemní stránky oproti třeba těm facebookovým poměrně zastaralé a správcům nedávaly mnoho prostoru pro kreativitu. To se teď ale změní. LinkedIn tento týden na svém blogu oznámil, že podobu firemních stránek od základu změní.
Jak uvedl produktový manažer firemních stránek z LinkedIn Sparsh Agarwal v oficiálním vyjádření, hlavním cílem změny podoby firemních stránek je usnadnění budování komunit napříč touto sociální sítí:
„Komunita je základem úspěchu každé firmy. Zaměstnanci, partneři, zákazníci a uchazeči o zaměstnání tvoří komunitu a společně přispívají k růstu společnosti prostřednictvím konstruktivních konverzací a zpětné vazby. Ale budování komunity je těžké. Musíte najít ty správné lidi, se kterými se musíte spojit a zapojit je do vaší komunity. A poté musíte tyto nově vzniklé vztahy dále prohlubovat a podporovat.
To je těžká práce sama o sobě. A s omezenými zdroji je samozřejmě ještě těžší. Proto jsme rádi, že můžeme představit novou generaci firemních stránek společnosti LinkedIn, které byly přestavěny od základů, aby usnadnily značkám, institucím a organizacím podporovat konstruktivní komunikaci s komunitou uživatelů LinkedIn.“
Stránky jsou navrženy tak, aby pomohly organizacím spojit se s členy LinkedIn komunity, rozvíjet jejich podnikání a vytvářet trvalá spojení. K dosažení tohoto cíle slouží tří klíčové pilíře.
Zapojení do důležitých konverzací
Nová podoba LinkedIn firemních stránek dá jejich správcům možnost přidružit svou stránku k hashtagům, a poskytne jim tak užitečný nástroj, který jim pomůže poslouchat a reagovat na ty správné rozhovory o značce nebo o jakýchkoli jiných relevantních tématech. A nejen to, nově budou moci kromě linků, videí, obrázků a textových příspěvků sdílet také dokumenty (například prezentace PowerPoint, Word dokumenty a soubory PDF), aby svým followerům poskytli ještě více užitečných informací.
A konečně s novými stránkami mohou administrátoři nyní publikovat aktualizace a reagovat na komentáře nejen z desktopu, ale také z mobilní aplikace LinkedIn pro iOS a Android.
Poznání zájmů publika
Jedním z nejtěžších úkolů pro administrátory stránek je zjistit, jaký typ obsahu je pro jejich komunitu atraktivní. S novou funkcí Návrhy obsahu (Content Suggestions) to ale budou mít jednodušší než kdy jindy. Návrhy obsahu se zaměřují na témata, která momentálně rezonují jejich cílovým publikem na LinkedIn. Díky tomu si budou moci být správci stránek relativně jisti, že vytváří obsah, který jejich publikum skutečně zajímá.
Zapojení zaměstnanců
Na novou úroveň budou moci firmy posunout také nábor nových zaměstnanců. Kariérní stránky, které budou součástí nových LinkedIn firemních stránek, totiž umožní zapojení stávajících zaměstnanců do tvorby obsahu v záložkách Jobs a Life. Ty dají potenciálním uchazečům o práci možnost nahlédnout do zákulisí firmy a zjistit, jak to vlastně v dané společnosti chodí.
„Zaměstnanci společnosti jsou jejím největším přínosem a mohou být jejími největšími obhájci. Posílit jejich hlas je nejlepší způsob, jak pomoci organizacím budovat silnější spojení s jejich publikem,“ uvedl Agarwal. „Proto jsme rádi, že můžeme světu předvést sadu nástrojů, které umožní organizacím vyhledávat a sdílet veřejné příspěvky svých zaměstnanců na jejich stránce. Rovněž rozvineme možnost reagovat a znovu sdílet všechny příspěvky na LinkedIn, kde je uvedena stránka firmy, jako jsou recenze zákazníků nebo recenze produktů. To umožňuje firmám veřejně sdílet konverzace, které o nich lidé vedou, a tím pomoci jejich značce vyniknout nad davem,“ dodal.
LinkedIn půjde spravovat přes Hootsuite
LinkedIn oznámil také dvě nová partnerství, která jsou velmi užitečná pro správce stránek. Prvním je integrace HootSuite API, která umožňuje administrátorům přijímat notifikace o dění na stránce v rámci platformy Hootsuite. Druhým je pak propojení se společností Crunchbase, která obsahuje informace o financování a klíčových investorech společnosti LinkedIn a dává členům LinkedIn komplexnější pochopení obchodního profilu společnosti.
Nová podoba stránek se momentálně spouští v USA, ve zbytku světa by měla být dostupná během nadcházejících týdnů. Pokud vás zajímají další tipy a návody, jak využít možnosti LinkedIn firemních stránek na maximum, podívejte se na LinkedIn Pages Best Practices.
Zdroj: LinkedIn blog