Promítání tváří plačících dětí do kouře z továren upozorňuje na potřebu čistého vzduchu

15. 6. 2015 | Petr Michl
Guerilla marketingová kampaň promítá na nebe jak při volání Batmana. Propaguje přitom osvěžovače vzduchu.


Zdroj: www.designboom.com

Znečištění ovzduší v Číně představuje velmi závažný problém. Značka osvěžovačů vzduchu se rozhodla upozornit na potřebu nadechnout se projekcí tváří plačících mimin do štiplavého kouře stoupajícího z továrních komínů.

V Číně údajně umře předčasně na následky téměř všudypřítomného znečištění 750 tisíc lidí. Uvidět ve velkých městech modré nebe je mnohdy jen nenaplněnou touhou. Negativní sentiment spojený s touto situací se rozhodla využít značka Xiao Zhu prodávající osvěžovače vzduchu. Výkonným projektorem začala prosvětlovat temná oblaka stoupající z továren, která ke znečištění přispívají. Obrazem rýsujícím se v kouři byly tváře plačících dětí. Kampaň nese jméno Znovu se nadechni.


Zdroj: www.designboom.com


Zdroj: www.designboom.com


Upozornění na web značky. Zdroj: www.designboom.com

Dle The Verge stojí za touto akcí lokální agentura Veracom a konkrétně kreativec, který si říká handsome wong. Nebyla to jeho první guerilla marketingová kampaň. V roce 2013  pracoval pro Y&R Shanghai jako art director a designer na projektu upozorňujícím na zbytečné vraždění žraloků, které Číňani provádějí kvůli polévce, která je dělaná z ploutví těchto paryb se špatnou pověstí. Jen v roce 2013 jich právě za tímto účelem bylo zmasakrováno na 73 milionů. Kampaň na to upozorňovalo umístěním rakví, z nichž vykukovaly právě pouze žraločí ploutve, na ulicích v Šanghaji i v galerii.


Zdroj: www.designboom.com



Zdroj: www.designboom.com


Zdroj: www.designboom.com


Kam dál?

Tyto dva příklady dokládají, že neustále ekonomicky silnější Čína nezaostává ani v marketingové kreativitě. Poznejte i další tamní kampaně, třeba tu od Gillette popsanou v článku The Best of Global Digital Marketing: Co je sexy pro čínské ženy? Břitva na mužském krku.

Štítky dokumentu: Guerilla marketing

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?