První motorka na světě, která jede na slaninu

2. 10. 2014 | Irena Šovčíková
Zvuk startujícího motoru, drsný motorkář na stroji a z něj se místo aroma benzínu line leda tak vůně pečící se slaniny. Ano, i takto se dají propagovat uzeniny.

Zvuk startujícího motoru, drsný motorkář na stroji a z něj se místo aroma benzínu line leda tak vůně pečící se slaniny. Zapomeňte na zpívající řezníky z Kostelce, takhle se propagují uzeniny v Americe.

Že jízda na motorce nemůže být ekologická? S Hormel Foods, výrobcem potravin a jeho unikátní motorkou to jde. Místo benzínu totiž jezdí na vysmažený tuk ze slaniny. Hormel Foods se tímto způsobem rozhodl propagovat svou Black Label slaninu. Je přece jasné, že slanina s takovým jménem musí mít pořádně drsnou marketingovou kampaň, ne?

A tak ve spolupráci s agenturou BBDO Minneapolis vznikla mašina, která nepotřebuje vůbec žádný benzín. Reálně funguje díky biopalivu, tedy tuku, který vzniká při smažení slaniny. Podle tvůrců potřebovali zhruba 1000 litrů tuku na výrobu 950 litrů paliva, do kterého se přidává navíc dvě chemikálie. Na 120 - 160 km spálí zhruba 4 litry paliva. Pokud vás to také napadlo, při jízdě prý skutečně voní po slanině, což této cafe-racer motorce staré nizozemské značky E.V.A. nijak neubírá na důstojnosti.

Nutno uznat, že spojit motorku se slaninou takovýmto způsobem je kreativní, zábavný marketingový nápad a pro mnohé také neodolatelná kombinace. Na přestavěné motorce nyní brázdí americké silnice herec Eric Pierson. Vyrazil z Minnesoty a jeho cílem bylo až San Francisco a Bacon Film Festival. Celou cestu a své zážitky dokumentoval na speciálním Tumblr blogu Driven By Bacon a na sociálních sítích pod hashtagem #DrivenByBacon, o jeho cestě bude také natočen dokument. Zatím je na světě jen série krátkých YouTube videí.



Jeho cestování fascinovaně sledovala řada fanoušků i médií. Zkrátka a dobře, Hormel Foods si kromě přínosu životnímu prostředí může gratulovat především za povedenou kampaň. Kdo ví, třeba jednou pojedeme na slaninu všichni.

Zdroj: Jalopnik, CNBC


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: