První případová studie: Reklama na Instagramu přinesla 16x více followerů

7. 11. 2013 | Petr Michl
30% srazil Covid-19 z ceny CPC reklamy. 1
  • Jak dosáhnout lepšího výkonu?
  • Jak lépe zacílit zákazníky?
  • Jak zvýšit konverzi?
  • Jak využít levnější ceny reklamy?
Využijte příležitosti!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 zdroj: Socialbakers — Social Media Trend Report Q1

Reklama na Instagramu je skutečnou novinkou. Nyní se objevila první případová studie zachycující, co přinesla účtu známého módního návrháře. Michael Kors podpořil fotografii se zlatými hodinkami a makronkami v pozadí. Lidé, kteří byli ve specifikované cílové skupině, uviděli tento snímek s označením „Sponsored" ve svém feedu. Dle společnosti Nitrogram tento jeden snímek přinesl značce Michael Kors téměř 34 tisíc nových followerů. To je zhruba 16x více, než se v průměru dařilo pěti předchozím příspěvkům, které nebyly propagované.

218 tisíc lajků za 18 hodin

Propagovaný příspěvek přinesl o 370 % více lajků, než dosud dosahovaly nepropagované fotografie. Engagment příspěvku pak byl čtyřikrát vyšší než je obvyklé. Dá se odhadovat, že příspěvek zasáhl až 6,15 milionů lidí. Na obrázku níže můžete vidět i vývoj naskakování lajků v čase od publikace. Je zřejmé, že největší účinnost byla zaznamenána v prvních třech hodinách.

Komentář o komentářích

Počet lajků mohl být enormní, ale ne všechno zapojení fanoušků bylo pouze radostné. Jedna pětina komentářů byla negativní a jen zanedbatelné množství vyjadřovalo skrze komentáře svou podporu. 1 % komentářů (neboli téměř 20 lidí) vyjádřilo v sekci komentářů přímo nákupní záměr.

34 tisíc nových followers – 16x více než je průměr

Do 18 hodin od publikování zmíněného obrázku získal Instagram účet značky Michael Kors 33 985 nových followerů. To je zhruba 16x větší nárůst ve srovnání s předchozími fotografiemi.

Zdá se, že se zatím bude měřit ROI u reklam na Instagramu dle navýšení báze followerů a engagementu fanoušků týkajícího se konkrétního příspěvku. Z tohoto pohledu jsou zatím výsledky, které zaznamenal Michael Kors, více než povzbudivé. Především šestnáctinásobné navýšení počtu followerů je velice dobrý výsledek.  Nutné je však brát v potaz, že mluvíme o nesmírně populárním prémiovém brandu, jehož poslední příspěvky se objevily i bez další propagace ve výběru Instagramu „popular page“. Relevantnější obrázek o účinnosti reklam na Instagramu si tak budeme moci udělat, až bude k dispozici ještě více dat od různých značek. Zatím se spokojme s konstatováním, že reklamy na Instagramu fungují.

Zdroje: nitrogr.am, thenextweb.com

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: