Q2: Již 76 % reklamních příjmů Facebooku přichází z mobilních zařízení
Facebook zveřejnil svou účetní uzávěrku za druhý kvartál letošního roku. Nová čísla především ukazují to, jak rychle se mění Facebook v mobilní společnost. Mobilní reklama tvořila ve 2. kvartálu 2015 už 76 % celkových reklamních příjmů Facebooku. Loni ve stejném období to bylo přitom pouze 62 %.
1,5 miliardy uživatelů se blíží
Nárůsty počtů uživatelů už pochopitelně nejsou tak strmé jako před několika lety, ale pokračují. Facebook uvedl, že má 1,49 miliardy aktivních uživatelů. To je 13% meziroční nárůst. Denně je na Facebooku aktivních 968 milionů uživatelů, o 17 % více než loni.
Tržby za kvartál narostly o 85 %
Celkové tržby za 2. kvartál roku 2015 se zvýšily v meziročním srovnání o 85 % na 4 miliardy a 42 milionů dolarů.
Mobilní uživatelé rostou nejvyšším tempem
Ve spojitosti s informací o masivním růstu příjmů z mobilní reklamy nepřekvapí zpráva, že se zvýšil i počet mobilních uživatelů. K 30. červnu 2015 dosáhl hodnoty 1,31 miliardy alespoň měsíčně aktivních mobilních uživatelů, což je hodnota o 23 % vyšší než před rokem. Denně aktivních mobilních uživatelů je pak 844 milionů, to reprezentuje téměř třetinový meziroční nárůst (29 %).
„Toto byl další silný kvartál pro naši komunitu. Engagement napříč naší rodinou aplikací stoupá a zůstáváme soustředěni na zlepšení kvality našich služeb," uvedl věcně Mark Zuckerberg v tiskové zprávě. Popravdě bychom mu při takovýchto výsledcích odpustili i trochu více vychloubačný komentář.
Zdroj: Facebook Investor Relations