Rebranding Lance Armstronga - půjde značka Armstrong ještě zachránit?

18. 1. 2013 | Bednářová Daniela
Armstrong se snaží o pokání ve stopách Tigera Woodse. Ve světě sportu ale znamená doping mnohem větší problémy než milenky.

Cyklista Lance Armstrong - kdysi hrdina, který překonal zákeřnou rakovinu a získal sedm titulů v prestižní Tour de France. To už ale neplatí, po přezkoumání jeho krevních vzorků se zjistilo, že Armstrong dopoval. Hrdina podváděl a lhal. Jeho hvězda klesla hodně hluboko. Přišel nejen o své tituly, ale také o své sponzory.

 

Armstrong se nyní začal snažit o to, aby si svou image padlého hrdiny zase vylepšil. Snaží se o vlastní rebranding. A začíná u zpovědi, ve které čelil nejoblíbenější moderátorce Ameriky Oprah Winfrey.

 

Plán to není až tak bláznivý. Vždyť napravených hříšníků je kolem spousta - Bill Clinton je opět vážený muž, Martha Stewart je po pobytu ve vězení znovu obdivovanou hospodyňkou, i golfistovi Tigeru Woodsovi postupně bledne nálepka nevěrníka. Recept od nich odkoukaný je založen na třech krocích - omluvit se, chovat se zodpovědně a v mezích, vrátit se a znovu zazářit ve svém oboru. Možnost vrátit se k cyklistice Armstrong nemá, ale pokukuje po triatlonech.

Ve světě sportu ale znamená doping mnohem větší problémy než milenky. Společnost Nike, která nejdéle ze všech sponzorů Armstronga podporovala, nakonec také od spolupráce upustila. Tiger Woods si sponzorský kontrakt udržel a nedávno se objevil i v nové reklamě.

 

Armstrong přišel o všechny hlavní sponzory, nejen o Nike, ale i o Oakley, Giro nebo o výrobce kol Trek. Podle odhadů v následujících pěti letech přijde Armstrong zhruba o 50 milionů dolarů. Další ranou pro bývalého šampiona jsou i žaloby. Noviny The Sunday Times chtějí zpátky peníze, které na nich Armstrong vysoudil za urážku na cti v roce 2006. Nařkly ho z dopingu.

Armstrong ale není jediný, kdo potřebuje rebranding. Také organizace, kterou založil na podporu lidí bojujícíh s rakovinou - Livestrong (původně Lance Armstrong Foundation) potřebuje přejít na jiný styl propagace.

 

Armstrong pochopil, že nadaci ubližuje a odstoupil ze všech funkcí, které zde zastával. Jelikož byl ale ústřední postavou nadace, potřebuje Livestrong novou hvězdu, nebo by se mohla vydat cestou několika hrdinů všedního dne.

Zdroje: www.brandchannel.com, www.usatoday.com, www.theatlantic.com

Štítky dokumentu: Budování značky Facebook YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: