Red Bull nabídne mobilní služby, pravděpodobně i v Česku
Red Bull Mobile |
Rakouský výrobce energetických nápojů Red Bull chystá expanzi v odvětví mobilní komunikace. Služby chce nabídnout ve 140 zemích, kde nyní prodává své nápoje, tedy pravděpodobně i v Česku. Informuje o tom server iDnes.cz s odvoláním na rakouský list Wirtschaftsblatt. Mobilní telefony a služby bude společnost nabízet pod obchodní značkou Red Bull Mobile.
Podle serveru by měl Red Bull Mobile už na Vánoce fungovat jako virtuální mobilní operátor v Německu. Obchodním partnerem mu přitom bude operátor Telefónica, přes kterého bude svou síť provozovat. V roce 2011 chce firma dále expandovat na asijské trhy a posléze do dalších evropských států.
Tuzemská pobočka Telefóniky O2 se společností Red Bull podle neoficiálních informací vůbec nejedná. V Česku zatím kvůli nedohodě se stávajícími provozovateli mobilních sítí žádný virtuální operátor nepůsobí.
Vedle telefonů běžných značek, nabízených ale pod vlastním názvem, a tarifů bude společnost poskytovat i mobilní obsah různého druhu. Měly by to být především videopřenosy a nejrůznější motivy ze sportovních i hudebních akcí, které sponzoruje. Tímto způsobem firma působí již na švýcarském, maďarském a domácím rakouském trhu.
Z dostupných údajů vyplývá, že operátor nabídne dva základní tarify za měsíční paušál 19, respektive 29 eur. To znamená v přepočtu asi 450 korun, v případě dražšího tarifu pak 700 korun. V rámci těchto tarifů by měl být také určitý počet volných minut, textových zpráv a také neomezený přístup k internetové televizi Red Bull TV. Zástupci společnosti se zatím konkrétněji o předpokládaných cenách nevyjádřili.
Společnost Red Bull uvádí, že se v loňském roce celosvětově prodalo přibližně 3,906 miliardy plechovek s jejím energetickým nápojem. Po celém světě zaměstnává 6900 lidí. Vedení podniku se nachází ve Fuschl am See nedaleko Salzburgu v Rakousku.