Reklama týdne: First Dance – Apple oslavuje svatby homosexuálů

6. 3. 2018 | Kateřina Němečková
Apple v Austrálii slaví společně s LGBT komunitou zlegalizování homosexuálních sňatků. Nejšťastnější okamžiky ze skutečných svateb proměnila agentura TBWA Sydney v reklamu na iPhone X.

Klient: Apple

Země: Austrálie

Agentura: TBWA Sydney

Hudba: INXS: Never Tear Us Apart

Svatby homosexuálů jsou pro mnohé kontroverzní, a ve většině států nelegální. V Austrálii se v prosinci 2017 podařilo po 13 letech prosadit změnu definice manželství. Historický zlom inspiroval marketéry z TBWASydney k natočení reklamy na iPhone X (doslova).

Australané si v listopadovém referendu schválili homosexuální manželství. Pro hlasovalo přes 60 % voličů. Oslavující LGBT komunita zaplavila náměstí a radost se šířila i na sociálních sítích. 

Australský parlament nový zákon schválil již tři týdny po referendu, a prolomil tak dlouhá léta odporu konzervativců. Nový zákon upravuje definici manželství na „spojení dvou lidí“ místo dosavadního „spojení muže a ženy.“

Silné téma je nejlepší reklama

Loni v létě se společnost Airbnb ve své australské kampani vymezila proti neustálému zamítání legalizace manželství homosexuálů v kampani „Until We All Belong(„Dokud k sobě nepatříme“ pozn. red.), jejímž hlavním motivem byl prstýnek, kterému kousek chyběl, resp. nebyl úplný. Mezera v prstýnku symbolizovala nerovnost manželství.

Letos se již může slavit, a co by to bylo za oslavu (a hlavně svatbu) bez krásného videa? Kampaň pro značku Apple z dílny TBWASydney obsahuje čtyři videa – jedno minutové a tři čtvrt minutová. Zachycují první tanec (First Dance) čerstvě oddaných homosexuálních párů, natočený na iPhone X. V podkresu příznačně hraje skladba s názvem Never Tear Us Apart, tedy Nikdy nás nerozdělí

Nejdelší video je sestřihem sedmi prvních tanců ze skutečných svateb a emoce z něj přímo crčí.

Kratší videa jsou věnována jednotlivým párům. V některý se pláče radostí…

…v jiných převažuje nefalšovaný radostný úsměv…

…a vděk za to, že konečně mohou být legálně spolu…

Na konci videa samozřejmě nechybí drobná poznámka „s použitím doplňkové aplikace a speciálního vybavení.“ Jinak ale natočeno na iPhone X…


Kam dál?



Již loni Michel Gondry natočil krátký film kompletně na iPhone.

Štítky dokumentu: Apple Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: