Reklama týdne: Google opět vyhledává lásku
Název: Loretta
Tvůrce: Google Creative Lab
Společnost: Google
Google se Super Bowlu účastní se svojí reklamou již po třetí. První byla přelomová „jednotextovka” s názvem Láska v Paříži (Parisian love), jejíž děj tvůrci odvyprávěli pouze prostřednictvím hledaných frází. Po devítileté odmlce následoval dojemný spot prezentující vyhledávač práce pro válečné veterány. Letos Google vypráví příběh životní lásky zachovaný za pomoci hlasové asistentky.
Já a Loretta
V letošním spotu nazvaném Loretta se setkáváme s 85letým mužem, který si chce uchovat vzpomínky na svou zesnulou ženu. O pomoc požádá hlasovou asistentku s umělou inteligencí od společnosti Google.
„Ukaž mi všechny fotky s Lorettou.”
„Ukaž mi fotky z našeho výročí.”
„Pusť mi náš oblíbený film.”
Hlas muže, kterého známe pouze z fotografií objevujících se na obrazovce, dává hlasové asistentce jasné příkazy. Ale to nestačí. Fotografie jsou němé a film nechce sledovat sám. Snaží si tedy uložit do umělé paměti i ty nejmenší detaily.
„Zapamatuj si, že Loretta nesnášela můj knírek.”
„Zapamatuj si, že Loretta vždycky smíchy chrochtala.”
„Zapamatuj si, že Loretta chtěla, abych ji tolik neoplakával a taky na chvíli vypadl z tohohle podělanýho domu.”
Po tomto posledním vzkazu se muž zvedne od počítače a jde ven na procházku se psem.
Lorraine Twohill, vedoucí marketingu ve společnosti Google, o nové reklamě píše ve svém blogovém příspěvku:
„Reklama ukazuje, že naším cílem je vytvářet produkty, které lidem pomáhají s velkými i malými věcmi v každodenním životě. Někdy se jedná o hledání adresy, jindy o přehrání oblíbeného filmu a nebo využití hlasové asistentky k uložení důležitých vzpomínek.”
Vygooglil si lásku
Přesunutí pozornosti z budování informačního monopolu na dojemné životní osudy jednotlivců je úspěšnou kreativní strategií společnosti Google již mnoho let.
Využila ji i při tvorbě prvního spotu, který pomocí vyhledávacích frází převypráví celý milostný příběh. Od googlení „studium v zahraničí Paříž Francie” přes „přelož tu es très mignon” (ty jsi tak roztomilý) až po „vyhledej kostely v Paříži” a „jak se sestavuje kolébka.” Autenticitu zde zajišťují drobné překlepy (Louve – Louvre), které našeptávač Google hravě spraví.
Na spot se podívejte níže.