Reklama týdne: Útěk z vězení promazaný WD-40
Značka: WD-40 (společnost Pidilite)
Agentura: Sideways
Země: Indie
Technické mazivo WD-40 je skutečný univerzál a jedna z nejznámějších značek ve své kategorii. A platí to i pro Indii, z které přichází skvělá reklama na tento „zázračný sprej“.
Dle společnosti Pidilite, která za výrobou WD-40 stojí, má ten výrobek na 2 000 zdokumentovaných způsobů užití. Kde něco vrže nebo potřebuje namazat, WD-40 se prostě hodí. A toho využila i reklamní agentura Sideways při tvorbě scénáře pro aktuální spot pro indický trh nazvaný „Útěk z vězení“. Trestanec v něm nastřádá postupně celou řadu propriet, jako jsou vidlička, kusy kovu nebo guma na prak, které mu měly pomoci získat klíč ke svobodě ze stolu strážníka před jeho celou. Asi ale tušíte, že vstupenkou na svobodu bylo na konci něco jiného.
„Každý brief od (mateřské společnosti WD-40, pozn. red.) Pidilite s sebou nese příležitost a odpovědnost dělat jen tu nejúžasnější reklamu. Takový je vztah s klientem a naše vlastní očekávání. Zatímco jsme vtipkovali o zcela zbytečných nápadech, přišli jsme na tuto ideu: ‚Co když se chlap chce dostat z vězení, ale nemůže kvůli zrezivělým dveřím? Pak přece nebude potřebovat klíč, ne?' A jedna směšná myšlenka vedla k další,“ přiblížuje v tiskové zprávě výkonný kreativní ředitel Sideways, Nilay Moonje, genezi nosné myšlenky kampaně.
Spoluzakladatel společnosti Sideways Abhijit Avasthi pak naznačuje, že tohoto stylu ukázky užitečnosti produktu s humorem se hodlají držet, ostatně je prý zcela v souladu se způsobem vyprávění produktových příběhů společnosti Pidilite.
Těšíme se na to, protože ho mimo lehkosti a smyslu pro humor zdobí i globální srozumitelnost.
Zdroje: Sideways, Adweek