Reklama týdne: Volkswagen vypíná motor a přestává se podbízet

3. 6. 2020 | Aneta Birnerová
Reklama na auto bez auta? Volkswagen v sérii zenových spotů vynechává podbízivost a dostává se na dřeň své přidané hodnoty.

Tady to patří tobě | Zdroj: Volkswagen

 

Název: Here 

Tvůrce: DDB Paris

Společnost: Volkswagen

Měli bychom žít tady a teď. Říkají nám to všichni a teď i německá „lidová” automobilka Volkswagen. Ve své nové kampani s názvem Here (v překladu Tady") sestávající se ze sedmi zenových minimalistických reklamních spotů nepropaguje jízdní vlastnosti svých vozů, ale důležitost žití v přítomném okamžiku (do kterého vás ochotně fyzicky dopraví.) 

Sloganem kampaně vytvořené agenturou DDB Paris je „Here is the greatest thing we can offer" (Tady je to nejlepší, co vám můžeme nabídnout.) Společnost Volkswagen se opravdu dostala na dřeň přidané hodnoty, kterou mohou její vozy poskytnout. Nezáleží na tom, která místa jsou pro vás důležitá, Volkswagen vás tam dostane. Jedná se o další reklamu, která se vás v této neklidné době snaží uvrhnou takřka do meditativního stavu.

„Pro mnohé z nás je toto období příležitostí uvědomit si, na čem opravdu záleží,” říká art director kampaně Mickaël Jacqueminvracíme se zpět k jednoduchým věcem v životě. Mysleli jsme si, že pro komunikaci po období izolace bude zajímavé vrátit se k základní pravdě spojené s auty: Nabízí nám svobodu pohybu. Příležitost být tam, kde opravdu být chceme.”

K tomuto názoru se přidává i copywriter kampaně, Benoît Oulhen:

„Chtěli jsme zachytit to neobyčejné, co se skrývá v prostých věcech. Pocit štěstí, který se neváže ani k hmotným věcem, které vlastníme. Ani k výjimečným událostem. Radost z toho, že jsme tady a teď. 

V této myšlence je něco skromného a lidského. Vytvořili jsme reklamu pro automobilku, která není o autech, ale o tom, co pro nás dělají. Propojili jsme myšlenku stálosti s principem mobility.”

Jak se jim to povedlo můžete ocenit na jednom ze sedmi spotů, který nese claim Here belongs to you.” (Tady to patří tobě.)

6 zbylých spotů naleznete na konci článku.

 

Self-promo na sílu je teď a tady nemístné

Marketing v tomto případě opět dokázal, že se umí přizpůsobit situaci. 

Hektické reklamy plné akce a opulentnosti nahradily pomalé spoty objevující štěstí v těch nejdostupnějších každodenních událostech.

Možná zde ale reklama nereflektuje pouze pocity jednotlivců v cílové skupině, ale dokonce samotné automobilky:

Sdílejte tento článek:
Podobné články: