Řekněme NE sexismu v reklamě! Vyzývá Stínová rada pro reklamu ve svém videu
Zdroj: Sexistické prasátečko
Objevit v českém reklamním prostoru sexistickou reklamu není nic těžkého. Ze strany zdejší veřejnosti jí ale není věnovaná dostatečná pozornost. Nezisková organizace Stínová rada pro reklamu se rozhodla tuto situaci měnit. Svou kampaň proti sexismu v reklamě odstartovala videem, kde vysvětluje, co je sexismus a čím nám škodí. Na pomoc si organizace přizvala i odborníka z reklamní branže, Martina Charváta. Na internetu pak poskytuje návod pro veřejnost i tvůrce nebo zadavatele reklam, co se dá se sexismem v reklamě dělat.
Video vytvořila slovenská kreativní agentura Cukru.
„Reklama je všude kolem nás. Je to součást našeho každodenního života a také nás určitým způsobem formuje, ať už chceme nebo ne,“ říká Martin Charvát, odborník na reklamu. „Největším problémem tak je, že tolerance sexismu v reklamě vede k toleranci sexismu i v běžném životě,“ vysvětluje Klára Chládková předsedkyně Stínové rady pro reklamu.
Jedna z reklam, na kterou upozornila soutěž Sexistické prasátečko.
Cílem videa je vysvětlit, co je sexismus - tedy druh diskriminace na základě pohlaví. Zároveň chce vysvětlit, proč je sexistická reklama špatná, ale že nahota v reklamě není automaticky sexistická a je tedy nutné nahlížet na každou reklamu individuálně. Ve videu se také dotýká tématu vizuálního smogu.
Organizace by videem ráda přilákala pozornost veřejnosti k této problematice a ukázala, že je možné situaci změnit. Na svých webových stránkách poskytuje návod, co mohou lidé se sexistickou reklamou dělat, pokud na ni narazí. Zároveň chce zadavatelům/kám a tvůrcům/kyním reklamy poskytnout dostatek informací k tomu, proč a jak se sexismu v reklamě vyhnout.