Rekordní Vánoce: E-shopům vzrostl obrat meziročně o 24 procent

18. 12. 2016 | Jakub Hort
Nakupování vánočních dárků na obrazovce počítače nabírá na popularitě. E-shopům roste meziročně obrat i počet objednávek.

Vánoce se blíží a čas na nákup dárků se nebezpečně krátí. Netřeba dodávat, že chození po nákupních střediscích v tomto období není zrovna vysněným programem pro mnoho z nás. Logickou alternativou je proto využití e-shopů, jejichž popularita neustále roste. 

Vánoční nákupy na českém internetu letos trhají rekordy a řada prodejců zaznamenává historicky nejlepší výsledky. Při porovnání meziročních výsledků došlo u e-shopů k průměrnému nárůstu tržeb o 24 %. Největší nápor je očekáván tento týden, aby byly všechny internetové obchody schopny objednávky do vánoc vyřídit. Ruku v ruce se zvýšenými prodeji jde i větší efektivita kampaní, která se oproti ostatním měsícům zvyšuje, v kategorii elektronika například až o 207 %, jak vychází z údajů agentury Sun Marketing.

V e-shopech letos opět nakoupí více lidí než v minulých letech. „V porovnání s rokem 2015 se tak objem objednávek zvýší přibližně o 24 %. V praxi pak vzrůstající obliba nakupování na internetu znamená, že se letos pravděpodobně roční obrat e-commerce poprvé přehoupne přes 100 mld. Kč,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet. Nákup on-line volí lidé zejména kvůli svému pohodlí, širší nabídce a také ceně.

Nadprůměrný růst prosincových prodejů je znatelný především v kategoriích kosmetika a parfémy (166 %), počítače a elektronika (79 %) a zábava (57 %), zvýšený zájem se naopak vyhýbá kategoriím dům a zahrada, telekomunikace a cestování. Například zájezdy a letenky nepatří mezi impulsivní nákupy a pokud je někdo pořizuje jako vánoční dárek, tak s předstihem v listopadu či v říjnu,“ doplňuje Robert Studený ze společnosti VIVnetworks.com. Meziročně je znatelný pokles popularity slevových portálů, což se v listopadu projevilo v prodejích nižších o 22 %.

Vánoční sezona ale zdaleka nekončí Štědrým dnem. Vyhledávání a aktivita lidí na internetu sice mírně klesají na Štědrý den, ale vzápětí opět narůstají mezi 25. a 31. prosincem. Na Silvestra přichází další pokles, ale od ledna opět nabíhají na původní křivku. „Klienti si během svátků často přejí utlumit probíhající online kampaně. Následkem je omezení zobrazování kampaní, které by se ale mohly zobrazovat relevantním uživatelům ve správnou dobu,“ upozorňuje Sandra Gligić, General Manager ze společnosti Sun Marketing.

Blížící se Vánoce také zvyšují stres a lidé, kteří řeší dárky na poslední chvíli, přestávají být při nákupech on-line obezřetní. Lehce se můžou stát obětí podvodných e-shopů, které mají oproti konkurenci podezřele nízké ceny, úzkou nabídku zboží a je možné na nich platit pouze kartou nebo bankovním převodem. Je důležité proto být obezřetný a i přes vánoční shon důkladně kontrolovat, komu vlastně za zboží platíme a zdá máme jistotu, že je to ověřený prodejce.

Štítky dokumentu: E-Commerce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: