Rychlíky RegioJet pojedou devětkrát denně, každý vagón bude mít vlastní stevardku
Žlutý vlak, zdroj: archiv |
Pokud vše půjde podle plánu, již příští rok bychom se mohli svézt mezi Prahou a Ostravou (případně Havířovem) žlutými vlaky společnosti RegioJet. Radim Jančura, který byl minulý týden hostem Franchise Clubu na této akci poodhalil konkrétní podobu služeb, s níž RegioJet od příštího roku vstoupí na pole železniční přepravy. Provozní zkouška by navíc podle Jančury měla proběhnout již v průběhu listopadu.
Spoje by měly mezi hlavním a třetím největším městem České republiky jezdit devětkrát denně, tedy častěji než Pendolino Českých drah a zajíždět by měly jak do zastávky Ostrava - Stodolní, tak v některých případech i do Havířova.
Přestože dodavatel vagónů ještě není oficiálně potvrzen (spekulovalo se o rumunské společnosti Astra Vagoane Calatori), již teď je jasné, že žluté rychlíky budou mít oproti předpokladu z počátku pouze dvě vozové třídy, které budou ještě dále členěny na zatím nespecifikované podtřídy. Co se týče bližší podoby vagónů a nabízeného servisu, měl by podle Jančurova prohlášení každý vagón mít vlastní stevardku a kuchyňku. V budoucnu by do souprav měl přibýt také jídelní vůz, příčemž obsluhu kuchyně a restaurace v něm umístěné by Jančura rád nabídl třetí straně. Samozřejmostí by měl být bezdrátový internet zdarma, kvůli kapacitě do budoucna řešený satelitní cestou. Jančura také naznačil, že společnost zadala výrobu sedadel s obrazovkami integrovanými v opěradle.
Prodejní místa pro žluté vlaky budou v případě větších nádraží ve vlastních prostorách, u menších stanic bude prostor zařízen v rámci pronájmu od ČD.
RegioJet je nejnovější projekt společnosti Student Agency a jeden z nejvýraznějších pokusů, jak dostat na české koleje privátní dopravce. V rámci akce, která proběhla na jaře tohoto roku si žluté vlaky vybudovaly stabilní fanouškovskou základnu. Možnost účastnit se prezentačních jízd využilo na 200 000 cestujících z několika krajů České republiky.
Franchise Club, organizovaný Českým institutem pro franchising, je platforma diskuzních večerů, určená pro předávání zkušeností a setkávání s významnými podnikatelskými a manažerskými osobnostmi nejen z oblasti franchisingu.