Sociální sítě lákají i přes televizi
Všimli jste si na obalu snídaňových cereálií bílého f v modrém čtverečku? Společnost vyrábějící müsli se snaží své zákazníky upozornit na to, že je i na Facebooku a nabízí tam speciální akci. Loga se vyskytují ale i u jiných produktů a nejen na samotných výrobcích, ale i v televizním vysílání. Samozřejmě nejvíc se jich dá najít v digitální reklamě, tam je také největší pravděpodobnost, že zákazníci se na stránky společnosti opravdu podívají.
Loga sociálních sítí v televizním vysílání ale mají překvapivě velkou účinnost. V Americe má v televizním spotu odkaz na sociální sítě téměř každá firma a televizní pořad. Podle průzkumu společnosti Accenture to je hlavně díky tomu, že to opravdu funguje. Asi třetina televizních diváků na základě odvysílaného odkazu na sociální sítě dala společnosti nebo nějaké televizní show like nebo o ní napsala na Twitteru.
Nejčastějším způsobem zapojení diváků je “lajkování” na Facebooku během sledování reklamy či pořadu (20 %). Asi 7 % diváků hledá na Twitteru hashtag uvedený v televizi. 11 % z těch, co aktivně reagují na loga sociálních sítí, využívá i skenování QR kodů. Vzhledem k míře rozšíření mezi uživateli chytrých telefonů se to zdá jako poměrně velké číslo.
Důvodem pro interakci se sociálními sítěmi ale většinou není touha dozvědět se o produktu co nejvíc. Jen pětina z těch, co se nechají oslovit televizní výzvou k interakci přes sociální média, to dělají proto, aby se spojili s lidmi se společnými zájmy, nebo aby o videu či show informovali své kamarády. Nejčastějším důvodem k zapojení je snaha získat slevové poukázky (32 %) nebo se přihlásit do soutěže (26 %).
Zdroj: www.techcrunch.com