Sportovci a sociální média - jak o sobě dát vědět fanouškům i sponzorům
Moc lidí o něm neslyšelo, nebo si ho prostě nepamatuje - americký plavec Ricky Berens ale patří v plaveckém světě mezi špičku, z olympiády v Pekingu má dokonce zlatou medaili ze štafety na 4 x 200 metrů. Chystá se i na letošní hry do Londýna. Trénuje společně s hvězdou celosvětového formátu Michaelem Phelpsem, ale narozdíl od něj musí o své sponzory a fanoušky pořádně bojovat.
Aby se o něm víc vědělo, rozhodl se Ricky Berens využít moci sociálních médií. Asi před rokem se spojil se společností na mediální marketing Spiracle Media a začal pracovat na svém účtu na Twitteru a Facebooku. A jeho práce přinesla zasloužené ovoce v podobě sponzoringu od společností BMW, Got Chocolate Milk a TYR.
Samozřejmě by se ke sponzorským smlouvám nedostal bez kvalitních výkonů, ale své sociální aktivitě připisuje Ricky velký podíl. Na Twitteru pravidelně chatuje se svými fanoušky, motivuje mladé plavce a nechává je nahlédnout do svého každodenního života. Nechal se třeba fanoušky vyhecovat k závodu se svojí přítelkyní, plavkyní Rebeccou Soni, a postoval poté na Facebooku video z jejich závodu.
Sociální média evidentně představují pro sportovce dobrou cestu, jak o sobě dát vědět fanouškům i sponzorům. U nás jednu z nejlepších prací se sociálními médii odvádí tenista Tomáš Berdych.
Narozdíl od jiných předních českých sportovců, jako je například Petr Čech, si píše příspěvky sám. Postuje fotky a jiné zajímavosti ze zákulisí. Přidává příspěvky pravidelně a ví, že má fanoušky i v zahraničí, takže je píše dvojjazyčně. I když prohraje, pogratuluje svému soupeři a tím získává u lidí další plusové body. Na počet fanoušků sice Berdych nemůže s brankářem Čechem soupeřit, ale v jejich zapojení ho hravě překonává. Podle metriky Mluví o tom, kam se započítávají i komentáře, sdílení, odpovědi na otázky a další aktivity, je u Berdycha aktivní každý třetí fanoušek. A to už je úctyhodné číslo.
Zdroje: www.mashable.com, www.sportbiz.cz