Spotify testuje vlastní Stories. Influenceři v nich budou moci propagovat své playlisty

24. 1. 2020 | Kristýna Vozková
Už i Spotify podlehlo trendu Stories. Pokud formát projde testovací fází, Influenceři budou moci se svými sledujícími sdílet své oblíbené playlisty. Zatím jej můžete vidět jen u youtuberky Summer Mckeen.

Oblíbený formát Stories dorazil i na Spotify. Zatím tedy pouze v testovací verzi a prozatím je jedinou influencerkou, která jej na svém účtu zkouší, známá make-up a fashion youtuberka Summer Mckeen. Její základna fanoušků na sociálních sítích čítá 2,3 milionu sledujících na YouTube, 2,1 milionu followerů na Instagramu a více než 126 tisíc na Spotify. A právě s nimi sdílí Summer svůj oblíbený playlist s názvem all time besties”. Stories na Spotify mají totiž podle společnosti sloužit primárně k objevování a šíření nové hudby, nikoliv k propagaci umělců. 

Stejně jako na jiných platformách, i zde se budou Stories zobrazovat ve formě krátkých videí, která si uživatel bude moci rozkliknout skrze zeleně ohraničenou ikonku nad názvem daného playlistu

Příběhy se budou následně přehrávat automaticky a uživatel mezi nimi bude moci přeskakovat poklepáním prstu na displej mobilního telefonu. Playlist, ke kterému se vztahují, bude zobrazen v horní části displeje s možností se do něj kdykoliv prokliknout. 

V současné době lze Spotify Stories vidět pouze na mobilních zařízeních se systémem iOS nebo Android a je k dispozici pro všechny uživatele Spotify. Otázkou však je, zda společnost službu nezpoplatní (respektive, zdali ji neponechá  jen uživatelům placené verze Spotify), pokud se ji rozhodne po testování oficiálně spustit. V blízké době chystá však zatím jen rozšíření testování mezi další hvězdy zábavního průmyslu. Stejně jako v případě Mckeen půjde o influencery aktivní na Spotify a s velkým počtem sledujících, se kterými by mohli své i jimi vytvořené playlisty sdílet.

Umělci budou ke své propagaci moci i nadále využívat nedávno představené služby Canvas zobrazující krátká videa, která ve smyčce přehrávají propagační materiály k albům. Společnost však nevylučuje, že by si Stories mohli v budoucnu vyzkoušet také.  Možná tak budete brzy moci poslouchat třeba oblíbený playlist Rihanny nebo Eda Sheerana.

Pokud Vám ale playlisty slavných nepřijdou dostatečně cool a hledáte něco více osobního, Spotify nedávno přišlo s možností sestavit si personifikovaný playlist pro vás a vašeho (nejen) čtyřnohého miláčka. Ve svém průzkumu totiž společnost přišla na to, že  71 % dotázaných hraje na Spotify právě pro své mazlíčky, 69 % z nich jim zpívá a 57 % s nimi tancuje. 8 z 10 totiž věří tomu, že jejich zvířata hudbu milují a každý pátý to své dokonce pojmenoval po svém oblíbeném zpěvákovi nebo kapele. 

Zdroje: techcrunch.com, newsroom.spotify.com

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: