Starbucks jako marketingový guru
Společnost Starbucks by pravděpodobně byla úspěšná, i kdyby neměla svoje stránky na Facebooku, Twitteru nebo na Instagramu. Ale díky tomu, že na sociálních médiích je, můžeme se podívat, jak je jejich káva úspěšná i tady. Společnost se zelenou sirénou ve znaku byla mezi několika tisíci značek zvolena jako nejoblíbenější, s ohledem na loajalitu fanoušků si také nevede špatně. V čem tedy spočívá její kouzlo na sociálních sítích?
Starbucks narozdíl od ostatních společností tolik necílí jen nové zákazníky, ale stará se hlavně o spokojenost těch, co už má. Přístup k zákazníkovi a příjemné prostředí jak v prodejnách, tak na sociálních sítích, je jedním z klíčových znaků společnosti. Spokojení zákazníci o svých zkušenostech rádi říkají svým kamarádům a známým a tak noví milovníci kávy Starbucks vesele přibývají.
Nejen, že zákazníci sdílí své zkušenosti, ale sdílejí rádi také nabídky. Vánoční akce na druhý nápoj zdarma způsobila velký ohlas, především na Facebooku, kde fanoušci nadšeně lajkovali a sdíleli. I na českých facebookových stránkách Starbucks se speciální nabídky šíří velmi dobře.
Aby se společnost ještě více přiblížila svým zákazníkům, personalizuje jejich nákupy. V rámci několika programů nabízí speciální odměny, milovníci kávy si mohou vytvořit vlastní nápoj nebo alespoň zvolit svůj oblíbený druh mléka.
Na sociálních sítích pak Starbucks podporuje i své zákazníky ke sdílení fotek a statusů z návštěv. Chce své fanoušky aktivně angažovat a oni to rádi dělají. Záběr na sociálních médiích má Starbucks obdivuhodný. Velmi rychle reaguje na nové trendy a svůj účet má na velkých i menších sociálních sítích (neskončí s publikováním fotky na Facebooku, ale dá ji i na Twitter, Instagram či Pinterest). Prostě se snaží neustále rozšiřovat svůj dosah a v neposlední řadě také inspiruje. Kampaň s citáty na kelímcích byla u zákazníků velmi oblíbená.
Zdroje: www.prdaily.com, www.ragan.com