Stories Highlights se začínají objevovat i na Facebooku
Zhruba před měsícem prosákly informace o testování možnost uložení Stories a nyní se zdá, že následuje již ostrý roll out. Ani příběhy z Facebooku tak nemusí nutně pominout do 24 hodin, navíc to přináší zajímavé příležitosti i pro značky.
Na to, že se u Stories Highlights objevují, upozornil Matt Navarra.
NEW! Facebook is rolling out 'Story Highlights'
— Matt Navarra (@MattNavarra) 17. srpna 2018
h/t @MariSmith pic.twitter.com/nVmk0YpiNL
Fakt, že jsou Stories pomíjivé, je pro někoho výhodou a pro někoho pravým opakem. Mnoho lidí nahrává na Facebook fotky či videa jako formu dokumentace vlastního života, u které ví, že má hlavní význam hlavně pro ně samotné. A ty rozhodně nepotěší, když si nemohou své příběhy z dovolené po čase znovu přehrát, protože visely online jen 24 hodin. Facebook Stories Highlights přitom přinášejí možnost toto změnit.
Jde de facto o kopii toho, co je již nějakou dobu dostupné uživatelům na Instagramu. A zatímco ti si na něm chtějí uchovat pro ně důležité zážitky, značky mají takto příležitost trvale ukazovat příběhy, které je nebo jejich produkty či služby definují. Instagram Stories vidělo dle údajů z května 2018 na 400 milionů denních uživatelů. Facebook Stories se nedaří tolik, ale se 150 miliony denních uživatelů už také zdaleka nejde o zanedbatelný kanál.
Zdroj: Techcrunch
Hudební festivaly přes Instagram Stories představují svůj lineup, restaurace své sezónní menu, ale tento formát se dá využít klidně i v B2B. Například společnost KPMG Česká republika skrze ně ukazuje na Instagramu náplň práce svých zaměstnanců a Příběhy jsou pro ni nástrojem HR marketingu. Můžete se tak seznámit třeba s dnem na auditu.
Když vezmete Facebook Page jako svou firemní vizitku, kterou si lidé vyhledají v případě uvažování o práci u vás, může fungovat velice podobně jako v předchozím popsaném příkladě z Instagramu. Videa zkrátka umí rychle zaujmout a předat emoce i lidskost. Možnost je mít umístěné na své FB stránce na prominentní pozici se tak velmi hodí.
Zdroje: WERSM, Matt Navarra / Twitter, Techcrunch