Streamování hudby vytlačuje její stahování. V prvním pololetí narostl v USA počet přehrání streamované hudby o 50 %

7. 7. 2014 | Petr Michl

Streamovaná videa a hudba nabírají na důležitosti namísto té kupované. A samozřejmě obzvláště patrné je to na americkém trhu. Nová data z Nielsen's U.S. music report za první polovinu letošního roku mluví o tom, že zaznamenaly 70 miliard přehrání, což se rovná nárůstu o 42 % ve srovnání se stejným obdobím v roce 2013. Přitom streamování hudby se navýšilo o 50 % a videa o 35 %

Prodej digitálních nahrávek oproti tomu padá. Při srovnání stejných časových obdobích poklesl o 13 % na 593,6 milionů skladeb. Prodej alb se pak snížil o 11,6 % na 53,8 milionů. Tento trend má dopad i na zavedené žebříčky populární hudby. Například britská TOP40 od BBC, která byla dlouhá léta určována prodejem singlů, začala po americkém vzoru zohledňovat právě počet streamovaných přehrání skladeb, aby dokázala více vypovídat o skutečné popularitě písní.

Podobně, jako vymřel prodej audio kazet a dlouhá léta směřují pomalejším tempem k podobnému osudu i CD nosiče, je nyní na začátku sestupného trendu i kupování audio a video obsahu na internetu. Z tohoto pohledu tak můžeme hodnotit za rozumnou i akvizici společnosti Beats Applem, uskutečněnou mimo jiné pro možnost vybudování streamingové služby se silnou značkou jako alternativy k iTunes. Zlaté časy iTunes totiž pravděpodobně skončily.

Není však nutné končit ve vztahu k fyzickým médiím tak pesimisticky. Touha hudbu skutečně vlastnit zcela nevymizela. Díky současné módě se znovu začínají kupovat vinylové desky. Za první pololetí tohoto roku jich byly v USA prodány 4 miliony - o 40 % více než před rokem.

Zdroj: Nielsen's U.S. music report, Techcrunch, BBC


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: