Studie: Instagram je nejrychleji rostoucí sociální sítí
Instagram je nejrychleji rostoucí sociální sítí. V tuto chvíli má 150 milionů uživatelů a každý den je na něj nahráno 40 milionů fotografií. Nová zpráva od Simply Measured tvrdí, že Instagram je také výjimečně efektivní platforma pro značky. V tuto chvíli je na něm účastno již 71 % top značek, to je jen o málo méně než u Google+ a a Pinterestu, kde je jich 73 % a 74 %.
Značky přitom „obrázkové" sociální médium láká čím dál více, počet na Instagramu aktivních značek se oproti loňsku zvýšil o 55 %. O celých 350 % pak meziročně vzrostl u firemních příspěvků engagement – tedy lajky a komentáře uživatelů. V 99% se nacházejí u fotografií. Až 25vteřinových „insta-videí" videí je na Instagramu zatím příliš málo, aby změnily jeho „fotografický cejch".
Velice důležité je, že se daří zapojovat do konverzací uživatele i značkám. I proto publikují čím dál více příspěvků – 47 % z nich přidává více než 11 fotografií měsíce. Celá pětina značek přitom publikuje měsíčně 11-20 fotografií a 18 % značek pak 21-30 fotografií měsíčně.
Popularita Instagramu rostla zpočátku především díky zajímavým filtrům, které dokázaly i z obyčejné fotografie udělat zajímavý snímek s málem uměleckým přesahem. Trochu s podivem je pak, že uživatelé obsah značek „lajkují" spíše kvůli samotnému obsahu, nikoliv díky filtrům. Ostatně filtry jsou použity jen na 30 % fotografií značek.
Značky využívají ve velké míře hashtagy. Je jimi doplněno 83 % příspěvků značek, 97 % aktivních značek pak hashtag využívá. Zajímavé je to především ve srovnání s Facebookem, kam byly „křížky" pro usnadnění vyhledávání také dosazeny, ale uživatelé ani značky jim zatím příliš neholdují.
Tip redakce:
Představená studie mluvila o tom, jak se zvyšuje engagement uživatelů u příspěvků značek. Zajímavé je ale i srovnání s dalšími velkými sociálními médii. Výzkum společnosti L2 Think Tank říká, že zapojení fanoušků na Instagramu je až 18 krát vyšší než u Facebooku a 48 krát větší než u Twitteru.
Níže si můžete prohlédnout statistiky týkající se konkrétních nejúspěšnějších profilů značek na Instagramu z konce září tohoto roku.