Tesco bojuje se znečišťováním oceánů slevovými taškami
Tesco dlouhodobě buduje svůj brand coby ekologicky uvažující firmy se zaměřením na udržitelný rozvoj. Letos se zaměřila také na redukci plastu v Malajsii. Právě ta je 8. nejhorší zemí světa v produkci plastového odpadu. Každý její obyvatel průměrně spotřebuje 300 plastových tašek ročně, což je 9 miliard celkově. Tyto tašky se dočkají jen jednorázového použití, pak končí v odpadcích a následně v oceánech.
Tesco v Malajsii ve spolupráci s reklamní agenturou Grey vymyslely jedinečný způsob, jak přimět tamní obyvatele kznovupoužívání těchto tašek. Vytvořily tzv.Unforgettable bag ( tzv. nezapomenutelná taška, pozn. redakce). Na každou totiž přidaly čárový kód, který se při nákupu mění ve slevu 20 senů (cca 1 Kč). Navíc jsou čárové kódy součástí povedené grafiky symbolizující ohrožené mořské tvory a tašky jsou vytvořeny z recyklovaného materiálu. Pokud se taška poškodí, protrhne, apod. a zákazník ji donese na prodejnu, bude mu zdarma vyměněna za novou. Takže tento obchodní řetězec myslel skutečně na všechno.
Paul Ritchie, CEO Tesco Malajsie, uvedl:
„V letech 2011 až 2017 jsme v našich obchodech snížili počet jednorázových plastových tašek, ale míra snížení není dostatečně rychlá. Doufáme, že naše kroky dokáží toto snížení ještě více urychlit. Naším cílem je redukovat počet plastových tašek na polovinu v průběhu kampaně Nezapomenutelná taška.”
Cílem této kampaně je změnit uvažování Malajců v masovém měřítku a přimět je chránit svůj oceán. Za nás určitě tuto iniciativu chválíme a doufáme, že se tak redukce plastového odpadu skutečně sníží. Bohužel však tato sleva není permanentní, ale trvá pouze do konce roku 2018. Snad tedy toto období postačí ke změně myšlení tamních lidí nebo možná Tesco přijde s novou kampaní. Necháme se překvapit.
Níže si prohlédněte jednotlivé designy tašek.
O kampani Unforgettable bag se lidé nedozvěděli pouze po návštěvě zmíněného potravinového řetězce, ale kampaň běžela na všech digitálních kanálech, které má Tesco k dispozici, na sociálních sítích a měla celonárodní dosah.
Zdroje: Ads of the world, Campaign brief Asia, Tesco
Kam dál?
Tesco je svými kampaněmi za udržitelnost a ekologické chování proslulé. V letošním roce mimo jiné reaguje na skutečnost, že se ročně vyhodí více než miliarda tun jídla. Řetězec si toto obrovské plýtvání uvědomuje, a proto začne vařit z potravinového odpadu. Chce tak snížit vyhozené potraviny na nulu.