The Rag Bag: Nákupní taška, která přiměla Švédy k darování oblečení charitám
Účinné kampaně charit spočívají v tom, že osloví lidi v okamžiku, kdy jsou v tom správném emocionálním rozpoložení, a zároveň jim ihned nabídnou možnost darovat. Nejlépe tak jednoduchou, aby je lenost od toho stát se donory neodradila. Přesně to se podařilo i švédské kampani módní značky Uniforms for the Dedicated, jejíž nákupní tašky jsou zároveň i poštovními balíky pro zaslání nepoužívaného oblečení charitám.
Lidé nakupují velké množství oblečení, a pak ho na sobě mají jen párkrát nebo vůbec. Každoročně se spalují obrovská kvanta vyhozeného oblečení, které by mohlo jinak ještě některým lidem velmi dobře posloužit. Kampaň módní značky Uniforms for the Dedicated vytvořená agenturou DDB Stockholm byla založená na tom, že kupujícím nového oblečení dala zároveň příležitost, jak ulehčit svému svědomí výměnným obchodem. Igelitová nákupní taška Rag Bag (v překladu „taška na hadry" - pozn. red.), v níž si nákup odnášeli, se po převrácení naruby stala poštovním balíkem s již natištěnou adresou některé z předem vybraných charit a zároveň s poštovným zaplaceným značkou. Nakupujícímu vlastně jen stačilo doma vložit do tašky (nyní balíku) oblečení, které si na sebe dlouho nevzal, a odnést ho na poštu nebo hodit do poštovní schránky. Celý proces je vysvětlen ve videu s případovou studií níže.
Uniforms for the Dedicated slouží ke cti, že nechtěla celou myšlenku spojovat se svou značkou. Byla vytvořena stránka, na které si mohly objednat tašku i jiné oděvní řetězce. Kampani se dostalo navíc ve Švédsku velkého mediálního pokrytí, které rozproudilo debatu o problematice a navýšilo šance, že lidé Rag Bag skutečně použijí. Celkově se rozdalo těchto tašek převlečených v poštovní balíky na 600 tisíc kusů. V loňském roce pak byla tato kampaň více než zaslouženě oceněna stříbrem v kategorii Experiential & Shopper Marketing na Epica Awards.
Zdroj: Epica Awards, The Rag Bag
Prosba redakce:
Potěšilo by nás, kdyby se k vám podobné články dostávaly i ve vašem news feedu co nejčastěji. Bohužel nám v tom Facebook v poslední době pomáhá o poznání méně než v minulosti. Proto na vás máme prosbu. Nastavte si prosím na naší facebookové stránce možnost „Dostávat upozornění" či v anglické verzi „Get Notifications". Pak vám naše články neutečou a budete se rozhodovat o jejich čtení sami, nikoliv podle vrtochů algoritmu. Návod je na obrázku níže.
Ano, víme. Jsou to odsud dva kliky a uvědomujeme si, že to je dlouhá cesta. Jako motivaci navíc vás prosíme způsobem, který na Facebooku neuvidíte: roztomilým GIFem.
Fakt by nám to udělalo radost. Tak jen do toho. Díky moc!
Tým Marketing Journalu