The Sims doporučují sprchový gel Dove - product placement v počítačových hrách je na vzestupu

6. 4. 2012 | Bednářová Daniela
Product placement v herním průmyslu. 4 způsoby jak oslovit uživatele v herním prostředí.

Jedna z nejpopulárnějších her na Facebooku, The Sims Social, se stala místem, kde se společnost Unilever rozhodla propagovat svoje výrobky. Uniliever je druhým největším zadavatelem reklamy na světě, ve svém portfoliu má kosmetické značky jako Dove, Cif a Persil nebo potraviny značek Knorr, Hellmann’s, Algida a Flora.

Product placement v počítačových hrách není úplnou novinkou. Novým jevem je ale to, že se stává čím dál běžnějším. Dokonce ani samotní hráči příliš neprotestují proti reklamním předmětům zasazeným do herního prostředí. Reklamy totiž zadarmo poskytují virtuální odměny. Dove si takto zvednul návštěvnost na svých stránkách. Umožnil hráčům The Sims Social stáhnout si herní odměnu v podobě sprchového koutu a přípravků Dove. Za dva týdny této nabídky využil milion hráčů a polovina z nich dala stránce Dove i ‘like’.

Podle společnosti EA Games, která hru vytvořila, je ‘Zvedání návštěvnosti’ jedním z typů propagace v sociálních hrách. Dalším typem jsou ‘Úkoly’. Po splnění řady úkolů, získá hráč speciální odměnu. Toyota takto motivovala hráče k získání hybridníhou auta Prius.
Dalšími druhy umístění reklamy jsou ‘Sady značkových produktů, které se v rámci hry dají koupit’ stejně jako květiny na zahradu nebo ‘Nabídka odměny za shlédnutí reklamního videa’.

Je pochopitelné, že si Unilever pro svoji propagaci vybral hru, která je postavená na péči o virtuálního človíčka, jenž v rámci hry spí, jí a dodržuje hygienické návyky. Ve střílečce typu Counter Strike by šampon Dove působil opravdu nepatřičně. Denně hrají hru The Social Sims 3 miliony lidí, měsíčně se počet aktivních hráčů pohybuje kolem 17 milionů. Publikum, které se Unilever snaží oslovit, je velké a lákavé i pro jiné společnosti. Ve hře už mají svoje produkty i již zmíněná Toyota a prodejce koblih Dunkin Donuts.

Zdroj: www.allthingsd.com

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: