TikTok chce, abyste si přes něj našli práci snů. Spouští TikTok Resumes
HR manažeři už navštívili nespočet konferencí o tom, jak zaujmout mileniály, jak je motivovat a jak s nimi v práci vycházet. Sotva se to naučili jakž takž zvládat, přichází už na pracovní trh generace Z, která se zdá ještě vybíravější a její oslovení může být ještě větším oříškem než u generace Y. TikTok s tím plánuje pomoci.
Buduje HR platformu, kde mohou místo zasílání CV adepti na nabízená místa reagovat právě formou krátkých videí. A můžou se svými video medailonky pochopitelně také sami nabízet. Nejde o součást TIkToku, ale o separátní web/aplikaci TikTokResumes.com. Ta byla aktuálně spuštěna, zatím ovšem pouze pro americký trh, kde se připojily již od začátku značky jako Chipotle, Target, WWE, Alo Yoga, Shopify, Contra nebo Movers+Shakers.
Široká definice mluví o generaci Z jako o lidech narozených mezi lety 1997 až 2015. Letos je tedy nejstarším 24 let a může jít klidně již o absolventy vysoké školy. Vzhledem k tomu, že TikTok je v mnohém o vizuální příběhové zkratce, hodí se jistě TikTok pro nábor lidí do kreativních profesí, včetně těch marketingových.
Práci skrze video z TikToku (pravda, publikované na Twitteru) si například sehnal Julian Bass zabývající se speciálními vizuálními efekty. A nakonec se mu dokonce splnilo i to, že se mu ozvali i lidé z Disney. Video ukázka jeho schopností mimochodem získala 25 milionů zhlédnutí a přes 1,3 milionů lajků.
if y’all can retweet this enough times that Disney calls, that’d be greatly appreciated pic.twitter.com/GrKlIRxg3J
TikTok mezi příklady ve své tiskové zprávě uvedl například video CV mladé marketérky a produktového manažera se startupovou zkušeností.
Here are the reasons why YOU should hire me! Don’t be shy, let’s get in touch. #tiktokresumes #tiktokpartner
Tiktok do your thing! Check out ➡️ #TikTokResumes #TikTokPartner #productmanagment #jobsearch #graduated
Globální šéf marketingu TikToku, Nick Tran, uvedl:
„TikTok Resumes je oficiálně otevřen a přijímá TikTok video životopisy. Je nám ctí, že můžeme spolupracovat s některými z nejobdivovanějších světových značek, zatímco vyvíjíme nový způsob, jak mohou uchazeči o zaměstnání prezentovat své zkušenosti a dovednosti kreativním a autentickým způsobem. #CareerTok je již nyní na platformě vzkvétající subkulturou a my se nemůžeme dočkat, až uvidíme, jak komunita přijme TikTok Resumes a pomůže nově pojímat nábor a hledání práce."
Uvidíme, jak se Tranova přání vyplní, již nyní je ale jasné, že výsměch tato podoba hledání práce rozhodně nezaslouží a může přijít vhodná mnoha zaměstnavatelům i uchazečům o práci. Pokud byste chtěli více tipů na to, jak při hledání práce na TikToku zazářit, měli byste dle tiskové zprávy oznamujícího tuto novinku sledovat účet @wonsulting.
@wonsulting Should you attach a #coverletter if it’s “optional” on a job application? ????????#fyp #wonsulting #coverlettertips #jobtips #careeradvice #careertiktok
♬ Male Part... by Doja Cat and StarBoi3 - rae!!
Kam dál?
Na TikToku jsou malé děti a teenageři pokoušející se o lipsync na popové hity a změnu svého outfitu co 2 vteřiny. Tento předsudek dnes už neplatí. Čím dál aktivnější jsou i rodiče a videa s hashtagy jako #parenting mají miliardy zhlédnutí.