Toyota přichází s novým designem značky
- Jak zlepšit efektivitu prodeje?
- Jak komunikovat se zákazníky?
- Jak vycházet vstříc klientům?
- Jak zpracovat funkční strategii?
Původní (3D) logo Toyoty
Toyota v Evropě představuje nový design značky zahrnující přepracované logo a písmo. Tato změna má za úkol symbolizovat proměnu Toyoty z klasické automobilky ve firmu poskytující služby mobility.
Nová vizuální identita je jednodušší a je dle tvůrců formována čtyřmi klíčovými principy: „progresivním smýšlením, připraveností na mobilní technologie, větší prémiovostí a vysokou mírou konzistence napříč všemi obchodními jednotkami i dílčími značkami.“ Nový designový jazyk bude snadno využitelný napříč všemi digitálními i fyzickými komunikačními platformami. Zohledňuje tím různorodější klientelu využívající širší škálu produktů a služeb.
Nové zjednodušené logo Toyoty
Nové logo Toyota je zhuštěním původního emblému do jednoduchého 2D formátu bez nápisu Toyota, neboť samotný emblém je v rámci Evropy velmi dobře znám. Uplatní se ve veškeré komunikaci, nicméně dosavadní logo se bude i nadále používat na vozech Toyota. Aktuálně používaná značení prodejců zůstanou prozatím beze změny a budou upravena v roce 2025 v rámci nového designového konceptu.
Nová vizuální identita se představuje včetně nového písma Toyota Type, univerzálně použitelného v on-line i off-line prostředí. Jde o další krok v přípravě na digitální prostředí a rozšiřování online obchodních aktivit v Evropě.
Didier Gambart, víceprezident Toyota Motor Europe říká:
„Nový vizuální design značky myslí na budoucnost. Zaměřili jsme se na navázání ještě intenzivnějších vztahů se zákazníky. To vše, aby mohli lépe držet krok s elektrifikací našich vozidel, službami mobility i online maloobchodními aktivitami značky Toyota. Poprvé se s tímto konceptem mohou setkat při uvedení zcela nové Toyoty Yaris Hybrid, která přichází ve své 4. generaci.“
Nový logotyp má zároveň přinést vyšší srozumitelnost a konzistenci napříč různými obchodními oblastmi Toyoty, včetně změn v označeních jednotlivých dílčích značek.
Význam loga značky Toyota
Možná bude pro vás následující sdělení překvapením: logo Toyoty nesymbolizuje býka. A už vůbec ne kovboje s kloboukem. Logo složené ze třech oválů automobilka používá od roku 1989. Dva menší ovály uvnitř reprezentují srdce zákazníka a společnosti. Překrývají se, aby symbolizovaly vzájemně prospěšný vztah a důvěru. Jejich překrytí zároveň symbolizuje i písmeno „T" jako Toyota, ale také volant. Vnější ovál zastupuje naši planetu. Každý ovál má jinou tloušťku, což odkazuje na japonské umění kaligrafie. |
Kam dál?
Dokázali byste jen tak po paměti nakreslit logo Ferrari, Peugeotu nebo Volkswagenu? V rámci studie společnosti Van Monster mělo 100 lidí nakreslit loga automobilek zpaměti. Podívejte se, jak to dopadlo.