Toyota přichází s novým designem značky

21. 7. 2020 | Petr Michl
Další zjednodušení a zploštění loga do 2D formátu. Úprava vizuální identity Toyoty následuje jasný trend.
„Můžete mít ty nejlepší taktiky na světě a peníze. Když budete mít špatně strategii, neuspějete.“ 1
  • Jak zlepšit efektivitu prodeje?
  • Jak komunikovat se zákazníky?
  • Jak vycházet vstříc klientům?
  • Jak zpracovat funkční strategii?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 1 zdroj: Mark Ritson


Původní (3D) logo Toyoty

Toyota v Evropě představuje nový design značky zahrnující přepracované logo a písmo. Tato změna má za úkol symbolizovat proměnu Toyoty z klasické automobilky ve firmu poskytující služby mobility.

Nová vizuální identita je jednodušší a je dle tvůrců formována čtyřmi klíčovými principy: „progresivním smýšlením, připraveností na mobilní technologie, větší prémiovostí a vysokou mírou konzistence napříč všemi obchodními jednotkami i dílčími značkami.“ Nový designový jazyk bude snadno využitelný napříč všemi digitálními i fyzickými komunikačními platformami. Zohledňuje tím různorodější klientelu využívající širší škálu produktů a služeb. 


Nové zjednodušené logo Toyoty

Nové logo Toyota je zhuštěním původního emblému do jednoduchého 2D formátu bez nápisu Toyota, neboť samotný emblém je v rámci Evropy velmi dobře znám. Uplatní se ve veškeré komunikaci, nicméně dosavadní logo se bude i nadále používat na vozech Toyota. Aktuálně používaná značení prodejců zůstanou prozatím beze změny a budou upravena v roce 2025 v rámci nového designového konceptu.

Nová vizuální identita se představuje včetně nového písma Toyota Type, univerzálně použitelného v on-line i off-line prostředí. Jde o další krok v přípravě na digitální prostředí a rozšiřování online obchodních aktivit v Evropě.

Didier Gambart, víceprezident Toyota Motor Europe říká:

„Nový vizuální design značky myslí na budoucnost. Zaměřili jsme se na navázání ještě intenzivnějších vztahů se zákazníky. To vše, aby mohli lépe držet krok s elektrifikací našich vozidel, službami mobility i online maloobchodními aktivitami značky Toyota. Poprvé se s tímto konceptem mohou setkat při uvedení zcela nové Toyoty Yaris Hybrid, která přichází ve své 4. generaci.“

Nový logotyp má zároveň přinést vyšší srozumitelnost a konzistenci napříč různými obchodními oblastmi Toyoty, včetně změn v označeních jednotlivých dílčích značek.

 

Význam loga značky Toyota



Možná bude pro vás následující sdělení překvapením: logo Toyoty nesymbolizuje býka. A už vůbec ne kovboje s kloboukem.

Logo složené ze třech oválů automobilka používá od roku 1989. Dva menší ovály uvnitř reprezentují srdce zákazníka a společnosti. Překrývají se, aby symbolizovaly vzájemně prospěšný vztah a důvěru. Jejich překrytí zároveň symbolizuje i písmeno „T" jako Toyota, ale také volant. Vnější ovál zastupuje naši planetu. Každý ovál má jinou tloušťku, což odkazuje na japonské umění kaligrafie.

 

Kam dál? 

Dokázali byste jen tak po paměti nakreslit logo Ferrari, Peugeotu nebo Volkswagenu? V rámci studie společnosti Van Monster mělo 100 lidí nakreslit loga automobilek zpaměti. Podívejte se, jak to dopadlo.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: