Twitter konečně začne vydělávat i na neaktivních uživatelích

11. 12. 2015 | Jakub Hort
Twitter rozšíří publikum pro své reklamy tím, že je začne zobrazovat i neregistrovaným uživatelům.

Nastala chvíle, na kterou všichni investoři Twitteru čekali. Ten ohlásil, že od čtvrtka začne zobrazovat vlastní reklamu i uživatelům, kteří nemají vlastní účet nebo na něm nejsou aktivní. A že jich není málo. Jedná se přibližně o 500 milionů lidí, kteří tuto sociální síť měsíčně navštíví, vlastní účet však aktivně nevyužívají. V praxi to znamená, že pokud vám vyhledavač nalezne jako nejrelevantnější výsledek příspěvek z Twitteru, zobrazí se vám při rozkliknutí odkazu na stránce i reklama, což se doteď nestávalo. Dosud byly reklamní sdělení ve feedu uživatele mezi ostatními tweety.

Znamená to velký pokrok. Některým inzerentům se zdál počet registrovaných uživatelů, obzvlášť ve srovnání s Facebookem, příliš nízký a váhali nad tím, zda reklamu na Twitter umístit či nikoliv. Nárůst publika o půl miliardy členů by mohl tyto obavy utišit. Twitter argumentoval už dlouhou dobu, že jeho dosah je daleko vyšší, než na 320 milionů měsíčně přihlášených uživatelů, protože počet registrovaných (ale převážně neaktivních) uživatelů se blíží miliardě. Až nyní se ale rozhodl na neaktivní uživatele zamířit i svou reklamu.


K tweetům se můžete dostat všelijak. Skrze články, kde jsou vložené, ale třeba také i přes příspěvky na Facebooku. Zdroj: www.facebook.com

Velkou neznámou stále zůstává, kolik peněz může na této reklamě vydělat. Jistotou však je, že Twitter dokáže analyzovat tweety, sledování a lajky, což napomáhá kvalitnímu targetingu. To samozřejmě umí i Facebook, ale ne v případě, kdy se uživatel nepříhlásí do aplikace.

Reklamy poběží ve stejném formátu jako momentální promované příspěvky. COO Adam Bain při říjnovém ohlášení výsledků oznámil: „Z reklam můžeme své příjmy stále navyšovat. Věříme, že tento krok nám pomůže zvýšit příjmy o polovinu momentálních výdělků z reklam.“ Hlavní rozdíl bude v cílení reklamy. V tomto případě nebudou tolik sledované zájmy uživatele, ale kontext, podle kterého se na konkrétní tweet dostal. Twitter tedy neví, jaký máte rádi sport, ale ví, že jste se na něj dostali díky zadání slova „hokej“ do vyhledávače.

Twitteru se tak krůček po krůčku daří navyšovat příjmy, zatímco aktivní počet uživatelů stagnuje. Proto je tato nová strategie velmi důležitá pro budoucí vývoj.

Zdroje: Business Insider, Expanded Dremblings

Štítky dokumentu: Twitter

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: