Twitter na cestě vzhůru
Mladí lidé se začínají víc přiklánět k sociální síti Twitter. Není úplně reálné, že by Twitter mohl v blízké době výrazně ohrozit největší sociální síť světa Facebook, ale konkurent je to více než slušný.
Podle Pew Internet Survey používá v Americe Twitter 31 % mladých lidí ve věku od 18 do 34 let. V roce 2011 to bylo v této věkové skupině jen 18 % uživatelů. Vyšší počet mladých lidí užívajících Twitter podle zjištění Pew Internet Survey koreluje s rozšířením chytrých telefonů.
Jedním z důvodů, proč mladí lidé začínají dávat přednost Twitteru, je například větší anonymita. Nemusí zde vystupovat pod svým opravdovým jménem a ani řešit problémy s tím, jestli potvrdit nevyžádaná přátelství. Na Facebooku jsou uživatelé hlavně proto, aby se pobavili. Mají zde přátele a rodinu. Na Twitter chodí hlavně kvůli zprávám. Ať už novinovým nebo z oboru.
Ani v příjmech z reklamy si Twitter nevede špatně. Existuje předpoklad, že v roce 2014 by mohl jeho příjem z reklamy přesáhnout 1 miliardu dolarů. Reklamní zisky zakládá především na sponzorovaných produktech, které umožňují společnostem více zviditelnit jednotlivé tweety, celé účty nebo trendy témata. Průměrná hodnota zapojení u těchto reklamních produktů se podle vedení Twitteru pohybuje mezi 3 až 10 %. Což je mnohonásobně víc, než u běžných bannerových reklam. Dále nabízí například i reklamu pro malé podniky.
V České republice patří mezi nejsledovanější účty na Twitteru spíše ty technické a zpravodajské než by vládli zpěváci, herci či jiné celebrity jako jinde na světě. Nejsledovanější celebrity podle portálu zaměřeného na analytiku sociálních sítí Socialbakers jsou u nás na novinář Miloš Čermák, programátor David Grudl a spoluzakladatel Socialbakers Jan Řežáb. Celosvětově žebříčku celebrit vládnou zpěváci Lady Gaga a Justin Bieber.
Zdroje: www.mashable.com, www.adage.com, www.socialbakers.com