Umírá Facebook v Německu? Uživatelé jsou čím dál méně aktivní
Nová studie ukazuje, že má Facebook problém. Tedy minimálně v Německu, kde výrazně klesá počet uživatelů, kteří na něm aktivně publikují příspěvky.
Pokles zájmu se netýká ovšem pouze Facebooku. Dle studie od společností Faktenkontor a Toluna byla německá online populace aktivní loni na sociálních médiích z 68 %, přičemž ovšem v roce 2013 tomu tak bylo ze 75 %.
Dle studie Faktenkontor z prosince 2014 je na tom ovšem ze všech sociálních médií nejhůře Facebook, dokonce tvrdí, že v Německu umírá. Zjištěná data naznačují minimálně razantní pokles jeho aktivního používání. V roce 2014 na Facebook aktivně přispívalo 38 % německé online populace, v roce 2013 to přitom bylo 47 % v roce 2012 dokonce 58 %.
Tedy podíl německé online populace aktivní na Facebooku klesl během 3 let o celých 20 procentních bodů.
Navíc čtvrtina respondentů nové studie si dokázala představit, že v budoucnu sociální média opustí, o rok dříve to uvedla jen pětina respondentů. 44 % z těchto potenciálních odpadlíků světa sociálních médiích uváděli mezi svými důvody obavy o soukromí.
Významnější dlouhodobé studie zabývající se sociálními médii jako ty od Pew Research Center se obvykle týkají území USA. Je proto o to zajímavější vidět studii od našich sousedů. Je otázkou, kdy můžeme skutečně mluvit v případě největšího sociálního média o prvních náznacích jeho konce. Výsledky studie minimálně naznačují, že Facebook se poměrně rychle začíná stávat pro značnou část německé online populace místem, kde nechtějí sdílet své životy.
Zdroj: Social Times