Unikátní cashback systém RedCrox získal na crowdfundingovém portálu Fundlift 4,7 milionu korun
Kampaň RedCrox, první globální e-commerce platformy propojující oblasti sportu, nakupování a zábavy ze hry, ukončila svou kampaň na investičním crowdfundingovém portálu Fundlift, když získala 4 708 000 korun.
Během 60 dnů investiční kampaně společnost RedCrox získala nový rekord v českém crowdfundingu, a to nejvyšší soukromou investicí od jednotlivce ve výši 2 milionů korun. Dodatečné prostředky z emise, která byla při zisku 4 708 000 korun splněna na 135 procent, budou využity na získání nových talentů do klíčových manažerských pozic a pro posílení týmu. Pražský startup už vykazuje své globální ambice a přivítal do týmu svého nového marketingového ředitele Toma Kenta (dříve zastával tuto pozici u společností Expedia a Avast) a americkou posilu Andrew Millera (dříve Olset).
Všem investorům, kteří do kampaně vložili své prostředky, bude nabídnuto právo konvertovat své investiční certifikáty do základního kapitálu v této mateřské společnosti.
RedCrox je cashback systémem, který neslibuje slevu v rámci nízkých jednotek procent u obchodních partnerů, ale přímo možnost vyhrát zpět 100 % ceny z nákupu. Soutěž probíhá tak, že registrovaní členové RedCrox.com nahrají svou účtenku internetového nebo kamenného obchodu z řad partnerů na svůj osobní účet RedCrox, zúčastní se hádáním výsledku v následující sportovní události nebo v soutěži na RedCrox.com. Uhodnou-li správně výsledek, získají 100% cashback. Dle zakladatelů společnosti patří mezi hlavní benefity to, že je to zábavné, snadné a naprosto zdarma. Video s představením pro potenciální investory na Fundliftu můžete zhlédnout níže.
„Zájem českých soukromých investorů nás těší. Dává nám důvod a prostředky plánovat další kroky a aplikovat to, co jsme se naučili na FundLift.cz, v naší expanzi na světové trhy. Děkujeme všem investorům za důvěru. S velkou částí našich investorů už jsem se osobně setkal a jsem mile překvapený, že se každý z nich snaží pomoci RedCrox.com nejen finančně, ale i přes networking a doporučují nás novým obchodním partnerům. Vítám možnost se seznámit s každým osobně. Dveře RedCrox jsou pro naše investory vždy otevřeny. " sděluje Stephen John Alexander Flanagan, zakladatel a CEO RedCrox.
Projekt RedCrox vznikl na přelomu let 2013 až 2014. Za projektem stojí manželský pár irského podnikatele Stephena Johna Alexandera Flanagana a Jarmily Procházkové Flanagan. RedCrox má již více než 300 nákupních partnerů včetně globální značky jako je Amazon (USA, Británie a Francie) nebo Alibaba Express v Evropské unii. V České republice jsou to Alo Diamonds, Baťa, Dámejídlo a další. Mimo českého trhu působí na španělském a rozjíždí své aktivity i ve Francii.
Společnost je již nyní zisková a její odhady budoucího růstu vypadají takto:
Zdroj: Prospekt RedCrox pro Fundlift
Klasické cashback systémy musí mít takovou sílu značky, aby lidi motivovaly k nákupu u konkrétních partnerů. Benefit v podobě slevy je pro ně předem jasný. Pro úspěch RedCrox je podstatná také pokračující touha lidí soutěžit. Sázky přitom nemohou mít takovou šanci na úspěch jako tipy na výsledky zápasů v sázkových kancelářích. Logicky se musí počet výher pohybovat na úrovni jiných cashback systémů, tedy jistě pod 5 %. U zápasů NHL si tak aktuálně můžete vsadit na prvního hráče, který zamíří na trestnou lavici, u NBA na posledního hráče, který vstřelí koš.
„Některé otázky jsou obtížnější než jiné. NHL patří bez velké hokejové znalosti určitě mezi ty těžší (sázkové možnosti). Musíme zajistit, že je celková statistika vyvážená. Někdy máme jednodušší otázky typu: „Kdo vstřelí první gól v zápase Barcelona — Real Madrid?" Kdokoliv, kdo zná trochu fotbal, má v tomto případě slušnou šanci na výhru. Je pro nás důležité mít i vítěze, protože jsou nejšťastnějšími členy a důležitou součástí naší propagace," uvedl na dotaz Marketing Journalu výkonný ředitel RedCrox, Julien Vondra.
„V současnosti průměrný uživatel nahraje účtenku a vsadí 7x do roka," dodal Vondra s tím, že sledují zejména počet nahraných účtenek během roku a jejich celkovou hodnotu. Existují přitom i uživatelé, kteří nahrají třeba jen 1 nebo 2 účtenky, ovšem s výrazně vysokou hodnotou.