Univerzita vyzývá uchazeče, aby volili Masaryka

8. 1. 2018 | Petr Michl
Masarykova univerzita v Brně jen mírně oprašuje loňskou kampaň založenou na humorných memech. Masaryka nemáte tentokrát jen následovat, ale rovnou volit.



Novou kampaň směřující na uchazeče o studium na vysoké škole dnes spustila Masarykova univerzita. Oslovuje je heslem „Vote Masaryk“ – „Volte Masaryka“. Jedná se převážně o oprášení úspěšného konceptu z loňského roku.

V něm se Univezita nesnažila upoutat videem s virálním potenciálem, jak se o to snaží v posledních letech mnoho jiných vysokých škol. Kampaň vytvořena brněnskou reklamní agenturou Aetna vytvořila sérii memů složenou z ilustrovaných Masaryků s vtipnými hláškami a také s několika GIFy.

Tyto memy zůstávají s původním hashtagem, stejně jako hlavní náborová stránka followmasaryk.cz. Novinkou kampaně Vote Masaryk má být především silnější důraz na výzvu nejen k tomu, aby studenti podali přihlášku na největší brněnskou univerzitu, ale také, aby se důkladně zamysleli nad volbou svého oboru. Ten je na webu zastoupen novým rozcestníkem.



To je odrazem připravovaného nového konceptu bakalářského studia, který reaguje na to, že v současnosti je na Masarykově univerzitě neúspěšnost této formy studia na úrovni čtyřiceti procent. Z velké části proto, že studenti nejprve přecházejí mezi obory, než zjistí, co jim vlastně vyhovuje. Připravovaný koncept, u něhož se u uvažuje i o čtyřletých bakalářských programech, má být ovšem přetaven do praxe až na podzim 2019.

 „Našim cílem je vstoupit s uchazeči do dialogu a pomoci jim ve správné volbě univerzity, fakulty a oboru. Právě v době podávání přihlášek na vysokou školu se rozhoduje o jejich budoucnosti,“ uvedla Hana Svatoňová, prorektorka Masarykovy univerzity pro vnější vztahy.

Všechny důležité informace nutné ke zodpovědné volbě oboru i k objevování toho, co to znamená být vysokoškolákem, najdou uchazeči na webu followmasaryk.cz, odkud mohou také podat přihlášku ke studiu. Hlásit se je možné na devět fakult a celkem 600 oborů. Vloni podali uchazeči o studium v bakalářských a pětiletých magisterských oborech téměř 40 tisíc přihlášek, přijato jich bylo 15 tisíc. Univerzita má v současnosti 32 tisíc studentů.

Aby uchazeči Masarykovu univerzitu poznali na vlastní kůži, zve je škola v průběhu ledna a února na sérii dnů otevřených dveří. Jako první se 13. ledna otevře Lékařská fakulta MU, jako poslední 16. února Fakulta informatiky MU. Přehled termínů za všechny fakulty je dostupný.



Je zajímavé, že v kampani nefiguruje nové logo a typografie, kterou vytvořilo Studio Najbrt, mimo jiné proto, aby byla Marykova univerzita přitažlivější pro nové uchazeče o studium. Na stránkách je přechodná varianta loga používaná již několik let. Jde o motiv spojených písmen M a U, který není v kruhu s latinským pojmenováním instituce, ale pouze na modré „záložce". Dle Masarykovy univerzity bude nová vizuální identita implementována postupně, a proto se na ni zatím nedostalo.

Loňská kampaň FollowMasaryk byla úspěšná a dokazují to i čísla. Design ilustrovaných Masaryků se stal i úspěšnou součástí univerzitních triček a mikin. Je tak vlastně dobře, že se v tomto konceptu pokračuje. Přeci jenom nás ale mrzí, že nevidíme mezi memy novinky s hláškami pro tuto sezónu. Ty loňské povýšené i na letošní si můžete prohlédnout níže.  




Kam dál?

Podívejte se na analýzu přínosu virálů lákajících ke studiu vysokých škol v článku Chceš to prožít? Aneb diskutabilní přínos virálních videí při propagaci vysokých škol.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: