Už i LinkedIn přichází s kopií Clubhouse. Živé vysílání bude mít nový formát
LinkedIn si někdy dává s novinkami na čas. Na drop-in audio aplikaci začal pracovat loni v březnu, pár měsíců poté, co se vyhříval na vrcholu pozornosti Clubhouse. Její vývoj ale dokončil až nyní, kdy je zájem „audio místnosti“ o něco nižší. Přesto s nimi nyní přichází a možnosti živé obsahu rozšiřuje také u svých „Live Events“.
Co poslouchat na LinkedIn? Nově LinkedIn Audio Events
Hype kolem Clubhouse byl na začátku loňského roku tak velký mimochodem i kvůli tomu, že lidé byli doma kvůli pandemii a ocenili možnost nahradit zrušené konference a přednášky možností poslechnout si jiné živé lidi klidně jen ve formě audio přenosu. V současné chvíli není pandemická situace nijak růžová, tvrdých lockdownů a skutečně přísných opatření je ale celosvětově o poznání méně. Proto jsme zvědaví, jaké přijetí budou mít LinkedIn Audio Events. Další z ranku Twitter Spaces nebo Facebook Audio Rooms, tedy klonů výše zmíněné drop-in audio aplikace.
LinkedIn má mít navrch zejména ve schopnosti nalézt a případně propagovat „audio událost“ k těm správným lidem se správným profesním zaměřením. Sám k tomu říká:
„Máme profesionální kontext, abychom vám mohli doporučit nejrelevantnější události, které vám mohou pomoci učit se, navazovat kontakty a být úspěšní, a investujeme více do toho, abychom vám tyto události zprostředkovali. Ať už se jedná o událost tvůrce nebo stránky, kterou sledujete, nebo o téma, které vás zajímá, budeme na povrch vynášet události, které vám pomohou dosáhnout vašich kariérních cílů."
V současné chvíli má ovšem jít o betatest s několika tisíci vybranými tvůrci. Skutečná demokratizace přístupu k audio událostem má přijít letos na jaře.
Živá vysílání dostanou nový kabát
UX, co nyní testuje LinkedIn pro audio události, hodlá využít i ve verzi s videem v podobě video událostí. Měl by tak nabízet například lepší možnosti přihlašování se k diskuzi a předávání slova.
Vylepšení uživatelské zkušenosti se má týkat také živých vysílání jednotlivých uživatelů, LinkedIn Live. Ta už jsou v provozu a za poslední rok zaznamenala nárůst používání o 150 %. Původně byl tento formát dostupný pouze členům Creator Mode, stránkám s více než 150 sledujícími nebo těm, kteří splňovali určitá kritéria. Loni prosinci LinkedIn poskytl přístup k této možnosti všem tvůrcům, co mají zapnutý Creator Mode. Nabízí jim tak další způsob, jak zvýšit engagement.
Uživatelé LinkedIn přitom 20x častěji sdílejí video než jakýkoliv jiný typ příspěvku. Proto nyní budou moci všichni uživatelé vysílat svým sledujícím živá videa. LinkedIn uvádí, že Live videa zaznamenávají v průměru 7x více reakcí a 24x více komentářů než nativní videa vytvořená stejnými tvůrci.
To, že se konference a oborová setkání posouvají do virtuálního prostoru, přestává být jen pandemickou náhražkou z nouze. Zdá se, že v mnoha případech je to formát, na který si lidé zvykli a bude se využívat nadále, i kdyby byly podmínky pro setkání tváří tvář opět jako v roce 2019. LinkedIn se svým narůstajícím engagementem a možnostmi profesního cílení pro ně může být důležitou platformou.
Zdroj: LinkedIn