Uživatelé Instagramu budou moci snadněji podpořit podniky zasažené pandemií. S pomocí darů nebo koupě dárkových poukazů
Zdá se, že se Instagram připojuje ke snahám pomoci malým a středním podnikům v době krize způsobené epidemií koronaviru. Jak odhalila Jane Manchun Wong v jednom ze svých posledních twitterových příspěvků, platforma testuje nové rychlé odkazy v rámci firemních účtů umožňující nákup dárkových poukazů nebo darování peněz. Uživatelé Instagramu by tak měli možnost na pár kliknutí finančně podpořit svůj oblíbený podnik, ať už online koupí různých produktů nebo zasláním finančních prostředků.
Jak je vidět na obrázku níže, pod kolonkou Zobrazení profilu (Profile Display) se nově zobrazuje možnost Linky (Links). V textu pod ní je uvedeno, že: „Nyní si můžete nastavit odkazy na dárkové poukazy buď z nálepek ve Stories nebo na vašem profilu, aby zákazníci mohli vaší firmě pomoci.“ Je tak možné, že vedle aktuální možnosti účet sledovat nebo zaslat zprávu přibude další tlačítko vybízející k nákupu poukazů nebo darování.
Většina maloobchodníků po uzavření kamenných prodejen hledá způsoby, jak získat alespoň část svých příjmů z online platforem. Instagram svou trochou do mlýna tak může přispět ke snížení ztrát těchto podniků, které by měly získat možnost, jak své fanoušky a věrné zákazníky snadněji požádat o finanční pomoc nebo jim nabídnou dárkové poukazy na jimi nabízené zboží.
Zobrazení aktivních kontaktů v DM a mizení odeslaných zpráv
Ačkoliv se bude v současné situaci jednat o nejvíce očekávanou novinku na Instagramu, platforma chystá i další novinky. Jednou z nich je zobrazení aktivních kontaktů v seznamu zpráv. Tato funkce je na Messengeru aktivní již delší dobu, není tedy takovým překvapením, že ji chce společnost Facebook zavést i v další ze svých aplikací. Nejen podniky, ale i uživatelé, se tak budou moci pouštět do prioritních konverzací, u kterých mohou očekávat okamžitou zpětnou vazbu.
Instagram také testuje také možnost mizení zaslaných zpráv. Obdobné testování by mělo rovněž probíhat zároveň i na WhatsAppu a Messengeru.
Zdroje: socialmediatoday.com., Jane Manchun Wong